Gå til innhold

Kabinettvifter

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har tenkt å kjøpe 2-3 Enermax vifter til Chieftec kabinettet mitt. Har sjekka litt på hovedkortet og hvor mange viftetilkoblinger d er osv.. Fant 3. 1.CPU vifta, 2.System fan, 3.Power supply fan. Jeg leser jo at mange har 3-4 kabinettvifter men åssen går d da når hovedkortet ikke har nok tilkoblinger?? Eller skal viftene kobles til en annen kontakt? Greit å vite før jeg kjøper en ladning vifter:)

Mulig jeg kjøper 2 vifter til min andre datamaskin oxo, som jeg vil prøve å overklokke endel: Aopen miditower-P3 650MHz Abit SE6 hovedkort-256 SDRAM-Intergrert Intel AGP skjermkort 4MB :grin::p (skal kjøpe nytt G-kort oxo).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overgangene følger med fra Microplex til Enermax vifta ( + alle andre 80 vifter?),fikk fra Microplex i november i fjor. Mitt MSI K7T266 Pro2-RU kort er veldig følsomt for turtall, må ha over 2800 O/min fra vifter for at det skal vise i Bios eller PC Alert. Kjører alle viftene fra strømforsyninga (disabla CPU viftealarm i Bios, V3.3).

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte 2 stk. EKL PAPST vifter hos KOMPLETT til kabinettet mitt. De kom ferdig med kabler som skulle skjøtes inn på strømforsyningen til diskene.

Vær forsiktig med for mye vifter koblet til hovedkortet, utgangene kan overbelastes.

Yngve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...