Gå til innhold

Valg av nytt skjermkort/hovedkort til under 2000kr

Gjest Slettet+9812734879

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9812734879

Har tenkt å kjøpe et nytt skjermkort og kanskje hovedkort.

spiller wow, cod, wc3 osv. ønsker å spille på full grafikk.

Har en packard bell imedia a6521. Ca 1 år gammel.

Prisen må ikke vere over 2000kr.

Dere kan komme med forslag til kabinett som passer med det utstyret som er inni packard bell imedia a6521:)

Håper på fort svar. Takk.

Endret av Slettet+9812734879
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg finner ikke ut så mye om den maskina på nett. Det eneste jeg finner ut er at den bruker AMD Phenom 9650 og DDR2 800 ram.

1. Har du sjekket at det er et spor for pci express x16 skjermkort i maskina?

2. Hvilket skjermkort står i maskina fra før? (Eller er det integrert på hovedkortet?)

3. Hva mener du med full grafikk? (hvilken skjermoppløsning og andre innstillinger)

4. Hvorfor vil du ha nytt hovedkort og kabinett?

5. Skal de 2000 kronene være til kun skjermkort eller til både skjermkort, hovedkort og kabinett?

6. Er du klar over at det kan bli vanskelig å få aktivert Windows-lisensen hvis du bytter både hovedkort og skjermkort?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734879

1) har ikkje sjekket det.

2: Har et Skjermkort som heter: Nvidia GT120

3) med full grafikk mener eg at alt er på det høgaste, skjermoppløsning 1920x-1080.

4) hmm hovedkort er ikkje så viktig, men kabinett : vil ha eet anna kabinett fordi det er finere, har større plass osv.

5) Nei ikkje for alt, men for en ting.

6) ja er klar over det

Endret av Slettet+9812734879
Lenke til kommentar

1 og 2. Nvidia Geforce GT 120 bruker PCI express x16 så da har vi det avklart. Skjermkortet er ganske moderne men er et budsjettkort som ikke drar tunge spill særlig bra. Et nytt skjermkort vil nok bedre spilleopplevelsen kraftig.

3. Da tror jeg vi må opp på ca Nvidia GeForce GTX 460/465 eller AMD Radeon 5770 eller 5850. Geforce 465 blir litt over prisgrensa di. 460 har jeg ikke sett prisene til ennå. Radeon 5770 1GB ligger fra ca 1300 kr og oppover. Redigert: Jeg kom til å tenke på at de skjermkortene jeg strøk kan bli for mye for strømforsyninga du har. Radeon 5770 tror jeg kan gå.

4. Smak og behag. Hvordan vil du at ditt nye kabinett skal se ut? Bruk gjerne prisguiden for å finne et du liker utseendet til.

5. Kan du sjekke hvor mange Watt strømforsyninga di kan levere? Det skal stå et klistremerke på den med antall Watt. Sjekk også om det er en ledig kabel som ser slik ut: st60f.13.jpg

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...