brolle Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Jeg er relativt ny med digitalt speilrefleks etter en dødperiode fra min mest aktive periode med Olympus OM-2 Vel siden linsene til min OM-2 kan fungere på min nye E-620 så er jo det greit men blitzen må kjøpes ny. Den gamle "snakker" ikke samme språk og bildet blir nesten hvitt hvis jeg prøver å bruke den på den nye kameraet. Den innebygde blitzen er for dårlig, så jeg ønsker å få tips om bra blitz til en E-620 altså. Trenger ikke være en Olympus forresten og innefor en prisramme på ca.2000,- kanskje. Lenke til kommentar
enixitan Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Med prisramma di har du følgjande alternativ: - Olympus FL-20 - Olympus FL-36R - Metz 48 AF-1 FL-20 bør du slå frå deg med ein gong, denne kan du ikkje vri horisontalt eller vertikalt, den er altså lite fleksibel. FL-36R har eg ikkje testa sjølv, men den er nok heilt OK. Merk at den brukar 2 AA-batteri, og difor brukar litt tid på å lade seg opp for kvar gong du fyrar den av. Metz 48 AF-1 har høgare ledetal (48) enn FL-36R (36), som indikerar at den er kraftigare. Den kan du vri 180 grader horisontalt og 90 grader vertikalt. Den brukar 4 AA-batteri, og har dermed kortare ladetid mellom avfyringar. Både Metz 48 AF-1 og FL-36R støttar Olympus' trådlause blitssystem, slik at du kan plassere blitsen ein annan stad og fjernstyre den frå kameraet. Om du velger Metz-blitsen, pass på at du får varianten for Olympus/Panasonic (48 AF-1O/P), då den òg finst for andre kamera, og då vil ikkje automatikken fungere. -Edit- Eg har Metz 48 AF-1 sjølv til mitt E-520, og er svært nøgd med den. Endret 20. juni 2010 av enixitan Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Metz-blitsne høres interessant ut. Jeg selv har FL-36R, som er en trivelig og relativt kompakt sak. Eneste ankepunkt er allerede nevnt - den er treg til å lade seg opp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå