rvenes Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Det er no snart 3 år sida eg kjøpte og mekka i sammen ein Q6600, Asus Maximus Forumula SE (det med vannkjøling ja) og div. Ser på roadmapen til Intel at 6 kjerners CPU ikkje er langt unda, for vanlige dødlige... Ser dei har ein til nesten 9k som har 6 kjerner til salgs no, men det blir hakket for masse for meg. Om Gulftown kjem i mid2010 så er jo det ganske så snart. Noken som veit om dette stemmer? Renkar med det ikkje blir oppgradering før uti august. Det er vel ikkje kommet noke nytt på straumforsyningsfronten? Har ein Enermax 1KW psu som eg har hatt eit par år. Skal bruke maskina til bilderedigering og speling for det meste. Bilderedigering blir da for det meste Lightroom 3 og kanskje litt CS5. Kordan er det med grafikk chip i cpu'n for tida? Eg har 3 skjermer, og i dag bruker eg eit 295 GTX og eit 8600 GT for å få nok skjermutganger, men hadde eg kunna flytta ein skjerm over på hovedkortet og 2 på 295 GTX så hadde det vore genialt, fått ut eit skjermkort frå pc'n. Noken som veit om Intel er i rute med 6 kjerner for vanlige folk? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Vanlige folk har lite eller ingen bruk for 6 kjerners cpu, spesielt hvis det er bedre spillytelse man er ute etter. Det er ekstremt få spill som nyttiggjør 6 kjerner, og det kommer sannsynligvis ikke til å komme så veldig mange flere heller med det første. Det er mer fornuftig å legge pengene i en god 4 kjerner og en bedre grafikkløsning som f.eks crossfire eller sli. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 Skal ha 6 kjerner sa eg. Sa eg at eg var vanlig? Lurte egentlig på når den kjem... Lenke til kommentar
eXclusive1337 Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) Intel i7 980EX http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=589102 Er vell den eneste 6 kjerneren ute nå, og jeg tviler på at de "kommende" 6kjernerne kommer til å bli billigere enn 5-6k hvis det kommer noen billigere på intel sin side. På AMD sin side derrimot, har de også en 6 kjerner, en http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594273 Du ser jo sjøl på prisen. Det er vell alle 2 6 kjernerne som er ute nå, og om det kommer flere i sommer aner jeg ikke. Endret 21. juni 2010 av eXclusive1337 Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Når først intel langserer noke pleier det jo å komme eit lass, og da også ein som er normalt prisa. Lenke til kommentar
Randeboy Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Det kommer en Core i7 970 6-kjerner, men den kommer til å ligge rundt 4-5000 kr. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Billige seksere må du nok se deg langt etter på Intel siden. AMD får du riktignok en billig og god sekser om du skal ha seks, ellers kan du måtte belage deg å vente til neste år eller lengere på en folkelig sekskjerner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå