TMB Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Hei. Har en Q6600 men sliter med å få til å overklokke den. Har klart 2.8 GHz, men med en gang jeg går litt høyere (rundt 3.0) så får jeg masse forskjellige feilmeldinger under boot, og det ender med at jeg må resette bios med den jumperen hver gang. :/ Har ikke stock kjøler eller no, og temperaturene er rundt 30C idle så jeg skjønner ikke hva som er feil. Om jeg setter opp spenning 1 hakk (fra 1.320 til 1.340 elns) så får jeg en annen error under boot >_> Noen som kan hjelpe en nybegynner? Lenke til kommentar
ORLY? Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Finn memory fsben din, altså fsben til rammen din, og sett til det laveste hk godtar. Også kjører du på med cpuklokkinga igjen, dette vil hindre at ramen blir overclocket og setter en stopper for cpu. Også sett cpu/memory FSB saken til unlinked. Har ikke klokka mye på LGA775, men prøvde litt. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 Takk for svar Det her er min RAM: http://www.geil.com.tw/products/show/id/52 FSB = 800MHz? Og hva mener du med "sett til det laveste HK godtar"? Jeg har Award BIOS om det skulle hjelpe deg/dere i forklaringen Setter stor pris på all hjelp, er fremdeles i lærefasen når det kommer til overklokking! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå