Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettproblemer etter spill-installasjon

Anbefalte innlegg

Hei,

Har fått et lite uforklarlig problem jeg håpet jeg kunne få litt hjelp med.

Jeg fikk ny PC for et par dager siden, og alt har fungert som det skal frem til i dag. Installerte to spill på PCen, henholdvis Battlefield:BC2 og Crysis. Etter å ha installert spilte jeg noen timer uten bekymring, men da jeg skulle på nett etterpå merket jeg noe var galt. Tilkoblingen driver å kobler seg av og på hele tiden, og om jeg i det hele tatt får lastet noen side, tar det en evighet. Først trodde jeg bare det var tilfeldig, og problemer hos min ISP, men nei. Testet med både den andre stasjonære og min bærbare og de fungerer helt fint på nett. Har direkte tilkobling til Lyse-boksen fra PC, så det er akkurat samme kabel som ble testet på alle tre.

Det som skjer når jeg plugger i, er at maskinen finner nett (etter lang tid), all lasting går ekstremt tregt, og så detter nettet ut hele tiden og den bruker kanskje et minutt eller to, så er jeg online igjen. På de to andre PCene finnes nett med en gang og alt går i normal hastighet.

Endte opp med at jeg kjørte en recovery av maskinen slik den var for to dager siden, hadde tross alt ikke lagt inn annet enn disse to spillene enda, og vips så var alt normalt igjen.

Så mitt spørsmål er i grunn, kan drivere til f.eks nettverkskort bli endret/påvirket av en spill-installasjon? Eller kanskje noe annet blir lagt inn som kjører i bakgrunnen og lager kluss for meg?

Takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut til at det ikke var spillene sin feil allikevel, nå har problemet kommet tilbake på samme PC igjen, uten at jeg har installert noe som helst. 'Fikset' det ved å skru av og på hjemmesentralen. Jeg burde vel kanskje kontakte Lyse og høre hva som kan være galt.

Lenke til kommentar

Heh, velkommen tilbake kompis!

Har du mulighet til å overføre data mellom PC-ene hjemme? Det vil gi deg en indikasjon på om dette er relatert til Lyse i det hele tatt, eller om det bare er PC-en det er noe galt med. Forsøk å oppdatere driverne til nettverkskortet, og ribb eventuelt en av de gamle PC-ene for nettverkskort hvis det ikke er onboard. Da kan du teste med et dedikert kort og se om det går bedre.

Hvilken maskinvare har du i den feilende PC-en?

Lenke til kommentar

Spill skal normat sett ikke påvirke en PC da de fleste spill produsert etter 97-98 kun bruker ferdige standarder som er implimentert i hardwaredrivere.

DRM kan påvirke PC mens spillet er igang, men bør ikke ha annen innvirkning på PC-systemet.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...