morgan_kane Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) Hvis jeg velger å innstalere ubuntu på minnepinne, kan jeg da bruke det som et mobil operativsystem som jeg kan ta med meg overalt? Vil det være raskere å ha det på hardisken? Hvor stor trenger minnepinnen å være? har en sandisk cruzer på 4 GB. Pcen er forøvrig en hp compaq 6715b, vet ikke om den støtter USB booting. Endret 19. juni 2010 av morgan_kane Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 det vil uansett ikke være raskere enn å ha det på harddisken... minnepennen på 4 GB vil funke helt greit... har sett at det minste annbefalte er 2 GB om du lurer på om den støtter USB booting kan du gå i BIOS. Der står det under booting options eller noe lignende Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 De fleste PC`fra 2001-2002 eller senere har usb-booting som standard. Lenke til kommentar
gommle Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Funker fint det. Du kan ta det med deg overalt, og endringer lagres på minnepinnen. http://www.instructables.com/id/Boot-and-Run-Ubuntu-from-a-Flash-Drive/ Men det er nok raskere og bedre å installere til harddisken. 6715b støtter USB-booting. Bare trykk F9 ved oppstart. Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Jeg vet at 6715b er brukt av et par videregående skoler. (ialleall i Oppland) Dersom det er en av disse du har, så er antagelig usb-booting deaktivert i BIOS, og BIOSen passordbeskyttet. Endret 20. juni 2010 av Kagee Lenke til kommentar
morgan_kane Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Okei, ser ut som om eg har fått det på minnepinna min no, men trend blocka en autorun fil på /f som er minnepennen min, har det noe å si for selve innstalasjonen? Fikk en dialogboks fra pendrive linux at autorun fila ikke kunne åpnes, men det sto likevell at innstalasjonen var komplett. EDIT> boota mye raskere fra minnepinne enn win vista fra harddisk. Ser ut som ting g[r relativt kjapt her s[ skal teste det ut mer. Noen som vet hvordan man far fikset tastaturet til [ bli likt norske, har problemer med tegn og diverse. Endret 20. juni 2010 av morgan_kane Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå