Gå til innhold

Enda en gaminglaptop tråd..

Anbefalte innlegg

Hei,

alle de andre trådene om gaminglaptoper var under min prisklasse, eller langt over, så jeg åpner en ny tråd. Jeg har et budsjett som ligger mellom 10 000 og 15 000, aller helst rundt 12-13, men kan strekke meg til 15 hvis jeg blir overbevist om at det er et godt kjøp.

Jeg vil ikke ha noe stasjonær maskin da jeg er mye frem og tilbake mellom hybel, hjem og skole. Og jeg har ikke råd til både laptop og stasjonær, siden jeg MÅ ha laptop, og da vil jeg like gjerne fleske til med noe ordentlig.

Har siklet litt på denne:

Acer Aspire 8943G 18,4" Full HD LED 14 995,-

Den var litt i dyreste laget, men veldig fristende.

Ellers har jeg sniffet litt på disse to

ACER ASPIRE 7745G CI7 1.6 8GB/1.28TB BLU-RAY 17.3" W7HP 12 099,-

HP Envy 17-1085 17,3" Full HD LED 11 995,-

Er usikker på hva som er et godt kjøp, og om det finnes omtrent like gode alternativer til en billigere penge. Har hatt en "selvbygd" multicom maskin de siste 3 årene der skjermkortet bestemte seg for å slutte å virke rett etter jeg investerte i ny ram og harddisk..

Så råd eller forslag tas imot med åpne armer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HP envy er klart kraftigerer enn de andre to grunnet bedre skjermkort (GDDR5 skjermkortminne gir ca 30-40% ytelsesøkning vs DDR3), envyen har trolig også den beste skjermen og det beste designet.

HP envy er nok min favoritt i denne prisklassen.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Acer Aspire 8943G har GDDR3 memory på skjermkortet så den faller rett igjennom som spillmaskin hvis du sammenligner med HP Envy 17 som har GDDR5 memory på skjermkortet.(Den er jo også alt for dyr)

Envy'en vinner med klar margin ytelsesmessig her altså.

Lenke til kommentar

Eh, mulig jeg er blind eller noe slikt, men både HP Envy og Aspire 8943G har HD 5850 skjermkort eller??? Da bør jo begge ha DDR5 minne??? I tillegg har jo 8943G to hard disker på 500 GB og 8 GB RAM pluss den kan lese Blu-ray. Hadde jo satset på Aspire 8943G jeg da men..... Vet jo at det finnes utgaver av 5850 med DDR3 og DDR5, men det står jo ikke noe om hvilken type minne Aspire har.

Er det jeg som bommer helt her eller?

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Harddisk størrelse er ikke så viktig for meg, har ekstern harddisk. Men jeg vet ikke hvordan de ser forskjell på de skjermkortene bortsett fra "maks allokert RAM-størrelse" som er 3835mb på Envy og 3067mb på 8943G.

Blu-Ray er heller ikke et must siden jeg har Blu-Ray spiller og PS3. 2 gigabyte ram kan skaffes, for jeg ser den tillater opp til 8 gig i Envy.

Men egentlig har jeg ikke noe stor peiling på hva som er bra og ikke bra når det kommer til spesifike detaljer i grafikkort og prosessorer.

Lenke til kommentar

Eh, mulig jeg er blind eller noe slikt, men både HP Envy og Aspire 8943G har HD 5850 skjermkort eller??? Da bør jo begge ha DDR5 minne??? I tillegg har jo 8943G to hard disker på 500 GB og 8 GB RAM pluss den kan lese Blu-ray. Hadde jo satset på Aspire 8943G jeg da men..... Vet jo at det finnes utgaver av 5850 med DDR3 og DDR5, men det står jo ikke noe om hvilken type minne Aspire har.

Er det jeg som bommer helt her eller?

Helt skivebom ja. Det er verifisert fra Notebookcheck at 8943 har GDDR3.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...