arco3 Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Hei! Jeg har tidvis problemer med å starte bilen min. Har en Mazda 626 2.0 98-modell. Når jeg vrir nøkkelen til "on" så kommer er alt som normalt. Men når jeg vrir siste hakk til "start" og motoren skal starte, så skjer det ingenting. Alt er "dødt". Så vrir jeg nøkkelen tilbake til "on" eller helt til "off" for så å prøve igjen. Til slutt starter bilen, men jeg kan være nødt til å prøve mange ganger før den starter. Spesielt hvis bilen er kald, eller er lenge siden den har blitt brukt. Andre ganger derimot starter den på første forsøk. Føler dette var litt vanskelig å forklare:) Noen som har en ide om hva som kan være feil? Har prøvd med reservenøkkelen for å utelukke at nøkkelen er slitt. Kan det være startmotoren? En kompis mente det kunne holde å bytte et rele, men vet ikke hvilket. Håper noen her har noen tips til meg. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Dårlig kontaktstykke bak på tenningslåsen eller defekt innslag på starteren, dog sjekk først at ledningene sitter skikkelig på starteren og at jordingskablene sitter skikkelig og er hele, ta av og rens begge batteripolene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå