Duztey Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg har geforce 4 ti4800se fra msi, når jeg la inn programvaren som var med dukket det opp nye menyer på egenskaper for skrivebordet, en av dem heter MSI Clock. Der går det ann å justere på hastigheten på GPuen og rammen på skjermkortet. Går det ann å stille opp disse litt slik at det blir bedre ytelse uten å sette inn ekstra kjølevifter i PCen. Har ikke så mye peiling om sånt... Lenke til kommentar
Npt Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Ja, det går fint ann. Prøv deg frem litt med 5 og 5 mhz av gangen. Du merker du har gått for langt når det henger seg eller du får artifacts.. Lenke til kommentar
Duztey Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Skjønner, men jeg vet bare sånn 1/3 hva det menes med artifacts, kan noen utdype det litt mer? En ting til; bør jeg restarte pcen for vær gang jeg justerer på dette? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Bytt ut ordet "artifacts" med "feil i grafikken", så forstår du hva som menes. Artifacts er en type feil i grafikken. Lenke til kommentar
Duztey Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 ok, men jeg prøvde noe som het auto adjust for hastigeten for ramen, da gikk den igjennom noen fargegreietester, plutselig ble skjermbilder helt j**lig, det eneste jeg så var den nye hastigheten for ramen, den var forandret fra 554 til 645 MHz, er det mye eller? Virket sånn ivertfall. Noen som vet hvor mye dette kortet takler uten noe oppgraderinger av vifter og dritt? Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 høres ut som artifacts det ja. Prøv å justere selv. og ja, det er en god del. Tror det er mer enn det som går med standard kjøling Lenke til kommentar
Duztey Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 Hvilket program kan jeg bruke for å sjekke temperaturen i GPUen? Har stilt opp hastigeten fra 275 til 315 uten problemer så langt, før jeg prøver mer har jeg lyst til å sjekke tempen. Er det noen som vet hva tempen er med orginal hastighet? Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 tempen er ikke det viktigste. Du kan ikke bruke noe program, men må bruke en temperatursensor for å finne ut slikt. Kjør 3Dmark 2003 i loop du. Greier ikke den å knekke windowsen i senk så er kortet stabilt på den hastigheten du har det på. La det i alle fall stå en time. Da er du sikker (kjipt hvis kortet kneler under en CS turn, eller hva? ) på at alt funker slik som det skal Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 18. juni 2003 Del Skrevet 18. juni 2003 Mitt Creative Ti4200 klarer ikke klokking i det hele tatt. Klokker jeg med 10 Mhz, så kommer det feil i grafikken i Battlefield. Produsenten har klokket det til maks og det er ikke mer å hente uten ekstra kjøling. MVH Øyvind Lenke til kommentar
Choo Skrevet 19. juni 2003 Del Skrevet 19. juni 2003 jeg klokker mitt creative ti4200 64mbv kort helt greit jeg. har klokka det 250/513@310/610 uten noe problem eller artifacts. Eneste som gikk litt galt var vifte lyden under oppstart, men det gikk over. CsH. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå