kranto Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Hei! Vurderer å kjøpe en 15" MBP. Jeg har +- 20 000 kroner til rådighet. Jeg vil ha MBP og ikke Mac Pro fordi maskinen må være portabel i og med at jeg går på skole.. Det jeg holder mest på med er å redigere video, derfor trenger jeg en ganske kraftig maskin som takler tunge programmer som Adobe Premiere Pro, After Effects, o.l.. Tenker at det er fint med mye minne (altså ram) til slikt bruk, men er det nødvendig med 8 GB? Synes kanskje det er litt vel mye å legge på 3400 kr for det.. Jeg skal ha: 500 GB 7200 rpm High-res antiglare skjerm Men ellers er jeg åpen for forslag;) Btw! er det stor forskjell på 2,66 i7 og 2,53 i5? Hva anbefaler dere? På forhånd takk Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Høres ut som du vet ganske greit hva du skal ha. Redigerer ProRes LT i Final Cut Pro 7 ganske greit på MBP (mid-2009) med 2,66 GHz Intel C2D, 4GB 1067 MHz DDR3 ram. Vil tro normal og HQ skal gå fint også. Relativt lite rendring, om man ikke legger på effekter som color correction osv., men også da går det fint å redigere. Skjermen bør være minst 1680x1050, 1440x900 som jeg har blir litt trangt iblant. En ekstra skjerm/monitor er ganske greit. Ellers ville jeg gått for en ekstern harddisk med Firewire+USB-tilkobling, og unngått å bruke den interne disken til alt av rendring, capturing og lagring av mediefiler. Det er dessverre bare en Firewireutgang på MBP, så du kan ikke koble til et kamera eller IO-device, samtidig som du skriver til disken via firewire. Anbefaler WD MyBook Studio (Mac). Når det kommer til i5 vs i7: MacBook Pro Benchmarks 3400 for 8 GB ram høres litt mye ut. Tror det var enda dyrere når jeg så på det, så jeg gikk for en litt raskere prosessor, og venter (fortsatt) på at ram skal falle i pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå