Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hva synes du om piratkopiering av spill?

Anbefalte innlegg

Jeg er absolutt klar over at en del varianter av DRM gjør det problematisk å spille piratkopierte spill. I det siste så er det Ubisoft som har kommet med ganske håpløse løsninger når det gjelder nettopp dette. Derfor ville jeg ikke sett noe problem som helst med å laste ned piratkopiert versjon til å spille med hvis man har betalt i tillegg, men det blir nesten litt dumt å spille en ulovlig versjon når man har kjøpt lovlig. Så for meg må man gjerne spille Assassin's Creed 2 og lignende ulovlig uten å kjøpe. Så kanskje Ubisoft etter hvert skjønner at dette er et system som ikke funker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå må jeg innrømme at jeg har ikke prøvd selv, men DiRT 2 har vel et system som gjør at du må kjøpe spillet for å komme deg inn på nettet og ta i bruk alle funksjoner som finnes der. Men, det krever ikke at du er online for å spille singleplayer offline. Steam-spill funker også gjerne på samme måte. Ingen av disse krever at du er online, eller har beskyttelse som gjør det til en ulempe å skaffe spillet lovlig til tross for at man ikke har planer om å spille online.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...