Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hva synes du om piratkopiering av spill?

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig kan de bevise det. Og det har de gjort i flere rettsaker mot folk. ISPen har all informasjon på ditt trafikk. Med andre ord, all informasjonen fra de forskjellige peers, og det er ikke problem å bygge sammen den informasjonen for å se hva filen er.

Så det du sier er at ISP cacher alt du laster ned? Hvordan ellers skal de kunne "bygge sammen informasjonen" for å se hva det er?

Tror nok du er litt på ville veier her gitt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis noen her vil gjøre en "innsats" er det handelens dag idag. Masse billige spill.

Iallefall GameStop i kristiansand hadde flere spill til 30kr.

Kjøpte selv Singularity (PC) og Killzone 2 (PS3). Ikke på tilbud, men KZ2 var iallefall brukt.

Anbefaler alle med muligheten å ta seg en tur for å se.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan de bevise det. Og det har de gjort i flere rettsaker mot folk. ISPen har all informasjon på ditt trafikk. Med andre ord, all informasjonen fra de forskjellige peers, og det er ikke problem å bygge sammen den informasjonen for å se hva filen er.

Så det du sier er at ISP cacher alt du laster ned? Hvordan ellers skal de kunne "bygge sammen informasjonen" for å se hva det er?

Tror nok du er litt på ville veier her gitt..

ALT informasjon som du gjør på nettet går jo igjennom ISPen din, og alt er logget etter krav fra loven (men blir slettet etter X tid). Det er en av grunnene til at mangen nedlastings tjenester tilbyr krypterings løysninger.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

ALT informasjon som du gjør på nettet går jo igjennom ISPen din, og alt er logget etter krav fra loven (men blir slettet etter X tid). Det er en av grunnene til at mangen nedlastings tjenester tilbyr krypterings løysninger.

De logger de IP adressene det har gått trafikk mellom. De logger ikke hva slags trafikk det er eller hva som faktisk har blitt overført av data.

Lenke til kommentar

Er visst noen som ikke gidder å høre på min mening..

What's to listen to? You ARE the bad guy. You said so yourself, that you steal because you don't want to waste your money buying something before you play it. I don't give a f*ck what your logic is, you ARE a douchebag, and we ARE going to say so.

(Han har btw. alltid rett. ingen unntak)

Når folk bare "skriker" sin mening og nekter å høre andres, kan jeg likegodt ha det litt gøy..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Piratkopiering tror jeg ikke man kan bli kvitt når det er så store økonomiske skiller her i verden.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Hmmm Nå har Crackdown 2 kommet ut til xbox 360 på diverse piratnettsted, må virkelig si at fristelsen er veldig stor nå eg vett det er nesten 2 uker til det kommer ut i butikken!

Pirater har så wildt mangen fordeler når det gjelder spill at det er jo ikke rart at folk laster ned! Spill 2 uker før relase! Og hvis det er et spill du virkelig gleder deg til og du vett at det ikke har noen konsekvenser får deg selv "ingen straff" får å laste det ned.

Lenke til kommentar

Jaja glad eg ikke sløste 499,- på crackdown 2 ! Fy får et drit spill! Elendig tegneserie grafikk håpløs sikte og våpen følelse! Fatter ikke at det er mulig å lage et så elendig spill i 2010 !!

Dette virker som dei bare har laget får å melke penger.

Lenke til kommentar

Jaja glad eg ikke sløste 499,- på crackdown 2 ! Fy får et drit spill! Elendig tegneserie grafikk håpløs sikte og våpen følelse! Fatter ikke at det er mulig å lage et så elendig spill i 2010 !!

Dette virker som dei bare har laget får å melke penger.

Etter å ha spillt eneren (nei, kjøpte heldigvis ikke) gadd jeg ikke engang laste ned Crackdown 2..

Lenke til kommentar

Eg spillte aldri 1ern men det eg trodde var at det var ganske likt gta bare du hadde superkrefter mer avansert slossing masse kule biler. GTA på anabolesteroide. Men eg her tok eg virkeligt feil! Spillet minner meg mer om Transformer miljøet og graffiken, føles klamt og har ikke noe frihetsfølelse i det hele tatt.

Skytinga er jo helt på tryne, kontrollene klønete. Vanskelig og få oversikt. Den grafikkmoteren minner veldig om den som er i prince of percia og Strett fighter, det passer i noen spill men hvertfall ikke i dette spillet.

Lenke til kommentar

Men noen unnskyldning til å drive piratvirksomhet? Neh. Crack kan du ha til dine kjøpte spill.

Du kan spille spill tidligere, du trenger ikke tenke på DRM (om crack), og det er veeldig enkelt. Vil du spille ett spill uten noe problemer 2 uker før release, eller vente 2 uker å slite med å spille pga ISPen har diare?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Bly-ray filmene jeg har kjøpt har ikke sånt problem med umulig å hoppe over forfilmer. Det er kanskje vanskeligere å putte søppel på det formatet?

Eller jeg kanskje jeg var heldig og kjøpte noen uten problemet.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Tja, er ikke i mot piratkopiering av spill, av den grunn at jeg kan teste spillene skikkelig, uten å måtte spille gjennom en demo som er laget spesifisert for å fange publikum.

Liker jeg spillet, så kjøper jeg det.

Gått på mange bommerter med å kjøpe spill, og viser seg å være TOTALY crap

Lenke til kommentar

Argumentene dine Jevrio er nærmest standard-argumenter når det gjelder å forsvare piratkopiering, enten det gjelder spill, film, musikk eller annet. Skal ikke dermed si at jeg er helt mot piratkopiering. Jeg har selv betydelige mengder film og musikk på pcen som er nedlasta ulovlig, men når det gjelder spill så har jeg der utelukkende lovlige versjoner. Kanskje mest fordi jeg spiller på Xbox 360 med Live og ikke vil bli banna, men allikevel føler jeg ikke at piratkopierte spill er et savn. Mange spill kommer med en demo i forkant som kan gi en smakebit på om dette er noe å satse på eller ikke, og det finnes også flere sider med grundige anmeldelser av de fleste spill som kommer. Det er som regel disse jeg støtter meg mest til, sammen med erfaringene til andre jeg personlig kjenner. Jeg synes det er lettere å få et godt inntrykk av kvalitet når det gjelder spill enn når det gjelder film eller spesielt musikk, siden man ofte har litt ulik smak og vektlegger forskjellige kvaliteter ved musikken ulikt. I den senere tid så er Spotify veldig fin når det gjelder å høre før man kjøper.

Altså, mitt standpunkt til saken er som flere andre her: piratkopiering som supplement og "kjøpsguide" er greit, men ikke piratkopiering som erstatning for alt av digitale produkter.

Lenke til kommentar

Mange spill kommer med en demo i forkant som kan gi en smakebit på om dette er noe å satse på eller ikke

Ser at vi i all hovedsak er enige, men akkuratt det om demo er jeg ikke helt på nett med.

Hvis jeg skal prøve noe før jeg kjøper det, vil jeg prøve det jeg faktisk skal kjøpe. På lik linje med alt annet som selges her i verden. Jeg føler det blir feil å vise tillit til at demo produktet virkelig gir ett riktig bildet av produktet, når det tydeligvis ikke går noen tillit andre veien.

Lenke til kommentar

Argumentene dine Jevrio er nærmest standard-argumenter når det gjelder å forsvare piratkopiering, enten det gjelder spill, film, musikk eller annet. Skal ikke dermed si at jeg er helt mot piratkopiering. Jeg har selv betydelige mengder film og musikk på pcen som er nedlasta ulovlig, men når det gjelder spill så har jeg der utelukkende lovlige versjoner. Kanskje mest fordi jeg spiller på Xbox 360 med Live og ikke vil bli banna, men allikevel føler jeg ikke at piratkopierte spill er et savn. Mange spill kommer med en demo i forkant som kan gi en smakebit på om dette er noe å satse på eller ikke, og det finnes også flere sider med grundige anmeldelser av de fleste spill som kommer. Det er som regel disse jeg støtter meg mest til, sammen med erfaringene til andre jeg personlig kjenner. Jeg synes det er lettere å få et godt inntrykk av kvalitet når det gjelder spill enn når det gjelder film eller spesielt musikk, siden man ofte har litt ulik smak og vektlegger forskjellige kvaliteter ved musikken ulikt. I den senere tid så er Spotify veldig fin når det gjelder å høre før man kjøper.

Altså, mitt standpunkt til saken er som flere andre her: piratkopiering som supplement og "kjøpsguide" er greit, men ikke piratkopiering som erstatning for alt av digitale produkter.

Å laste ned .. hva som helst piratkopiert er lettere og billigere enn å kjøpe, og risiko for å bli tatt er liten. Jeg MÅ spille det selv før jeg kjøper, men mindre jeg er 500% sikker på at jeg vil like det, noe jeg sjeldent er. Demoer finnes det IKKE mange av idag, siden de ikke tjener noe på å lage dem, de som ikke laster ned kjøper mer sannsynlig og de ikke vet så mye om spillet enn og de prøver en demo og ikke liker.

Du har helt ærlig ikke mye mer enn standard-argumenter du heller..

De fleste som er imot å laste ned mener vi som gjør det ødelegger for dere og er noen jævler, og at det er plenty å høre hva andre mener om spill før man kjøper.

Musikk og film kommer jeg aldri til å kjøpe, men mindre prisen er minimal, da film koster gjerne 200kr for 2 timer underhøldning, mens musikk, der liker jeg gjerne en sang fra hvert band, det vil bli dyrt. og jeg hører ikke på musikk med mindre jeg er på buss/bil/går.

I løpet av den siste uke har jeg kjøpt THQ game pack (9 spill), og 5-6 brukte ps2 spill, og en brukt ps2. De som lagde spillene fikk nok minimalt (kanskje litt for THQ pack), men ellers, på det brukte, tviler.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hvor gammel du er Jevrio, og hvor lenge du har spillt spill. Men se tilbake 10-15 år, på hvor mange forskjellige spill som kom da, hvor mange forskjellige selskaper det var, som også gjerne ga ut spill som handlet om det samme som andre lagde (tenk hvor mange forskjellige spill som omhandlet om en spesiell fotballsesong eller sesong i motorsport), men etterhvert som pengene ble avgjørende så datt de små selskapene av, selvom de kanskje lagde vel så gode spill.

Ved å laste ned som du gjør, så vil ikke disse små spillselskapene få inn pengene de ville ha fått om du hadde kjøpt det, dermed kan du være med på å hindre de i å lage flere spill.

Eneste pirateriene jeg egentlig støtter er de som laster ned ubisoft spill p.g.a den idiotiske "must be connected to ze interwebz" eller laster ned MW2 p.g.a IW.net. Men tenk på så mange små spillselskap som har gått konk eller ikke kunne drive lenger/blitt kjøpt opp av noen større fordi det er mer lønnsomt. Også sitter du der med 15 spill fra sånne selskaper som har lasta ned pirat av. De er gode, men ikke gode nok til at du gidder bruke pengene dine på det, da du heller vil bruke det på junkfood og sprit...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...