Jaudaa Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Er det mulig og blokkere spill som Shaiya slik at datamaskiner på nettverket ikke kommer inn? Har en SpeedTouch router. Er inne på routern men finner bare foreldre kontroll og der kan jeg bare blokkere nettsider. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) For å gjøre det må du blokkere porter, og som regel kan du ikke gjøre det med vanlig "consumer" routere. Dessuten er det aldri en bra måte å blokkere på, siden flere andre programmer osv vil mest sannsynlig også ha behov for samme port. Beste måten å gjøre det på er å bruke firewall på PCen og blokkere spillet den veien. Er det snakk om mangen PCer? Endret 19. juni 2010 av AvidGamer Lenke til kommentar
Jaudaa Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Snakk om 1 pc.. hmm, jeg får se.. hadde vært best gjennom rutern da jeg ikke har tilgang til pcen. Lenke til kommentar
eught Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Dersom du har mulighet til å blokkere nettsider bør det være mulig å blokkere basert på IP-adresse også, og ikke bare domenenavn. Da må du finne ut hvilke servere (evt hvilken server dersom det bare er én) spillet kommuniserer med, og legge dette til i filteret. Det burde gjøre susen, og da blokkerer du samtidig ikke porten dersom den blir brukt av andre programmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå