StianGran Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Har lyst til å få dempa støynivået i PCen litt irriterende når jeg sover ller ser film osv. Jeg har følgende harware: MIST silent Twin 2 x 19Db Pappst kabbis vifter Chieftec standard 360W PSU Gainward Geforce4 Ti4200 64MB Titan chipset kjøler Pioner DVD rom Plextor CDRW 48/24/48x W.D. Caviar 30GB 2Mb cache W.D. Caviar 60Gb 2Mb cache W.D. Caviar 120GB 8Mb cache Tror kansje det er hardiskene som er problemet. Prøvde å holde gjen vifta på skjerm kortet men det blei ikke noe forskjell i støy da, så det er nok ikke den. Lurer på om noen har noen forslag som kan hjelpe meg?? Tentke litt på å sette inn Noise Control Støydempings matter, men det hjelper kansje ikke så mye når jeg har et stort vindu i siden + at det øker vel temperauren litt eller? Leita litt etter noe specs. får å se hvor mange Db hardiskene støya men kunne ikke finne noe. Post gjerne alle små tips og hint som kan hjelpe litt. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Nå er ikke jeg noen ekspert på støynivå og sånt, men jeg vil tro den PSU'en bråker litt. Støydemper matter burdte vel hjelpe litt ja? Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Den Titan chipsettkjølern lager ca 28 db støy, kanskje en vifteløs kjøling er bedre, som denne: Zalman chipsetkjøler m/lim og pasta ellers kan det jo være PSUen som støyer litt. Der kan du jo prøve å bytte ut vifta mot en som ikke støyer så mye. Du mister garantien på å åpne PSU da. Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Vurderte faktisk akkurat den der når jeg kjøpte den vifte til chipsettet, men siden den alerede var god å varm vurderte jeg det som at det ville bli ekstremt varmt med bare passiv kjøing på chipsettet. Det er nå maks 55C ved full load. Er vel ikke så lurt med bare passiv da eller? Vil det funka å montere to 19Db vifter inn i PSU eller kansje to 12 Db til og med??? Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Du kan jo kjøpe en sånn en i samme slengen: Zalman chipsetkjøler Så kan den viften blåse ned på chipsettet, du kan jo også bruke en annen vifte der hvis du syns 20 db er for mye. Lenke til kommentar
StianGran Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 Fant nå litt info om hardiskene tror kansje de er mye av probelemet. Det er egentlig drit surt fordi de kans jeg ikke gjøre så mye med Alle 3 lager mellom 35 og 39 Db, F**** møkka disker :x Hva er mest effektivt av Innovatek drevramme , NoiseControl NoVibes eller Smartcoler's Smarvibes?? Lurer også på om det er noen som veit om to 12Db papst vifter vil kjøle PSUen godt nok?? Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Skjermkortet er også en meget bråkete vifte... Men enkleste måte å sjekke støy på er å koble av disker osv osv intil du finner støykilden. -P- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå