ehatleskog Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Hvilket kamera er det beste overall kamera i klassen blandt de minste med god vidvinkel og "grei" tele (Vidvinkelen er viktigere enn tele for min del) Dette er hvordan jeg prioriterer (viktigst øverst): Bildekvalitet (også under dårlige lysforhold, så lite støy som mulig v. høy ISO) Brukervennlighet (Fancy funksjoner som FUNKER i praksis er ett +) Batteri manuelle instillinger (minimum manuell eksponering) evt GPS? Det er nok mange andre ting å tenke på, men det er hva jeg kommer opp med i denne omgang. Lenke til kommentar
Shocktrauma Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Panasonic TZ10 er en vinner med bl.a. 25mm vidvinkel, GPS, manuelle instillingsmuligheter. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Det du har MED deg er det beste. Panasonic LX3 og Canon S90 bør du nok kikke på. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 LX3 har vel bedre bildekvalitet enn TZ10? Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) Canon PowerShot S95 bør absolutt også være interessant, men det går nok en stund før den er i butikkene (annonsert i dag). Nyhet på dpreview Endret 19. august 2010 av fishlake Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 (endret) De kommende LX5 og S95 er begge helt klart to gode kandidater til hva trådstarter spør om her, ja - det er de to jeg selv ville kikket etter hvis jeg skulle hatt kompaktkamera nå om et par måneder.. De har begge forholdsvis stor sensor uten å ha for høy oppløsning - gir bedre ytelse i dårlig lys. De har også begge to lyssterk zoomoptikk til å være kompaktkamera - gir sammen med god sensor enda bedre lysstyrke i dårlig lys. De har også god zoomoptikk - skarp optikk med god ytelse. Yummy! (Vel - de forrige modellene (S90 og LX3) har i alle fall god sensor og skarp optikk - forventer at jeg kan forvente "mer av det samme" fra begge to. Ut fra spesifikasjonene har de i alle fall beholdt den "lave" oppløsningen og lyssterk optikk.) Endret 19. august 2010 av Trondster Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Skulle gjerne sett en direkte sammenligning av bildekvalitet for S95 og LX5. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Rolig - de har såvidt blitt annonsert. Det kommer sammenligninger i hva som nå kommer sist av anmeldelser av de to. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå