Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Når kan man drikke alkohol igjen etter..

Gjest phalaenopsis

Anbefalte innlegg

Gjest phalaenopsis

å ha fåretatt en gastroskopi med beroligende middel?

husker ikke hvilke medikament jeg fikk (dessverre), men jeg fikk det i en veneflon og i løpet av 1 min var jeg "borte". Husker bare noen få klipp fra selve gastroskopien, så vil tro det var ganske sterke saker!! Følte meg derimot helt fin igjen 20 minutt etterpå. Noen som vet hva dette kan være?

Dette er da nøyaktig 52 timer siden.. så det burde vell gå greit å ta seg noen øl da? :)

Finner absolutt ingen informasjon om dette på nettet, men jeg kom over en side der det stod at ved valium (?) så har det en halveringstid på ca 50 timer ..

Kanskje vanskelig å svare på siden jeg ikke vet hvordan medisin som ble brukt men.. dere som har fått utført gastro med beroligende midler.. når drakk dere alkohol etterpå????

Har noia for alkohol og medisinbruk samtidig.. så burde vell kanskje bare ligge unna istedenfor og lure men.. hehe.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest phalaenopsis

jada.. ser den :hmm:

Hadde absolutt ikke planer om å drikke i dag heller , men fikk seff en invitasjon til et bursdagsselskap.. og vil egentlig ikke være den eneste som er edru. Men klart, alkoholisme er jo et stigende problem i samfunnet - og jeg vet mange ikke kan vente med å komme seg fort nok ned fra et eventuelt operasjonsbord får så å slenge seg opp i sofaen med en øl i hånden. :yes:

Uansett, tror jeg dropper "kongen" i dag, så jeg slipper å lure på dette.. Det kommer jo en helg neste uke også :thumbup:

forresten.. flott forum! har ikke visst om dette før nå når jeg snubla over en gammel tråd! :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg vil tro du har fått Midazolam (Dormicum), som på lik linje med Valium (Diazepam) er et benzodiazepam, men Midazolam (halvveringstid=2-3timer) virker mye kortere enn Valium slik at effekten ikke skal henge i så lenge. Jeg kan ikke skjønne annet enn at det nå er trygt å drikke alkohol igjen, men veldig bra at du spør og viser hensyn til dette, da benzodiazepider ikke skal blandes med alkohol =)

Lenke til kommentar
Gjest phalaenopsis

Nei,jeg googla litt rundt på ulike tråder ang. gastroskopi og beroligende da.. og såg at flere hadde fått enten stesolid eller det som du sa, w3p :yes:

På begge de medikamentene så var det noenlunde kort halvveringstid. Og på innkallelsen så stod det at : "ved behov for beroligende midler under undersøkelsen, så skal man holde seg unna bilkjøring resten av dagen." Så kan ikke fatte og begripe at det skal være lenger i kroppen enn 1 døgn, da ville det jo vært total forbud mot eventuell bilkjøring i x antall timer etter det også.. hvis ikke kunne jeg da risikert sertifikatet mitt ved kjøring :hmm:

Men når det er sagt, så skulle jeg inderlig ønske at legene kunne informere mer om dette! Så kanskje man kunne unngått "uhell" og spørsmål ved bruk av alkohol etter noe slikt.

Dette er jo ikke akkurat et spørsmål man kommer på rett etter at undersøkelsen liksom.. hehe.. :D

Nei.. bedre føre var, enn etter snar :thumbup:

har absolutt stor respekt for slike "mixer" , og kan ikke fatte at noen i det hele tatt gambler med medisinbruk og alkohol.

Tusen takk for godt svar, forresten :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...