Underkiller Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) Hei. Jeg har påtatt meg oppgaven å redigere min mors 50 årsdag. Problemet er at jeg ikke klarer å få filmen over på pc-en og er veldig fustrert. Filmen fra bursdagen er filmet på Mini-Dv kassett(er). Videokameraet jeg har er: JVC GR-D815E, jeg har koblet en firewire (4 pin) fra kameraet og inn i pc-en (4 pin). Men når jeg forsøker å overføre med pinnacle studio 12 eller til windows movie maker, får jeg bare feilmelding. På pinnacle 12 står det: "Hvis du har et DV- eller Digital 8-videokamera, se til at det er slått på og i VTR-, VCR, eller Play-modus, og at det er koblet til firewire eller 1394-porten på pc-en din." Kabelen er koblet til og kameraet er satt slik at filmen spilles av mens jeg kobler til pc-en. Hva gjør jeg feil? Noen som kan hjelpe en desperat mann hehe Dette er pc-en jeg har: http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:10560714 Endret 19. juni 2010 av bgullet Lenke til kommentar
asoeli Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Er du sikker på at FW-kabelen er i orden? Forsøk med å slå på kamera etter at kabelen er tilkoplet. Lenke til kommentar
Underkiller Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Takk for svar:) Fikk kabelen idag, så merkelig om den ikke funker. Ja har testet det forslaget ditt men funket ikke da heller Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Se i manualen for kameraet. Enkelte kameraer må¨settes i en spesiell modus for å styres fra PCen. Lenke til kommentar
Underkiller Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Står ikke noe om det i manualen, men når man legger til en ny kabel i maskinen bør det ikke poppe opp et ikon da som forteller at et nytt device er koblet til? får ikke opp noe slikt når jeg setter i kabelen etc Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Jeg hadde JVC dvd-tape kamera tidligere. Det mååte settes i en spesiellmodus for at PCen kunne se det. Lenke til kommentar
Underkiller Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Husker du om det var under play eller rec denne modusen var? Lenke til kommentar
Underkiller Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Finner ikke bruker manual på nett, og finner ikke info når jeg googler :( Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Har du sjekket om FireWire-porten er aktiv? På enkelte PCer må denne aktiveres i BIOSen. Hvis du høyreklikker på min datamaskin -> Behandle, og deretter går på Enhetsbehandling: Se om IEEE 1394-bussvertskontrollere og Nettverkskort -> 1394-nettverkskort er der. Du kan også prøve HDVsplit (http://strony.aster.pl/paviko/hdvsplit.htm) og se om det programmet finner kameraet ditt. Lenke til kommentar
Underkiller Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) Takk skal du ha for svar! Jeg ser at driveren til 1394 porten er installert og det står den fungerer som den skal. Imidlertid så står det i programmet du gav link til at den ikke finner noen videokamera når jeg kobler det til med firewire. Så det kan jo tyde på det er noe galt med videokameraet eller? Noen her sier jeg må sette det i en spesiell modus, men det er lånt (siden mitt ikke har firewire), så jeg vet ikke (han som lånte meg det ante heller ikke). Dette er videokameraet: http://audiovisual.k...lectedTab=specs Må jeg ha noen form for software cd som jeg må legge inn til dette kameraet? Endret 21. juni 2010 av bgullet Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Da høres det ut som at det er kameraet som må settes i en spesiell modus for PC. Det er ikke nødvendig med ekstra programvare på PCen. Du må nesten sjekke manualen din en gang til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå