Gå til innhold

Overclocke AMD X6 1055T

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å overclocke prosessoren min når den kommer og lurte på om jeg kunne nå 4GHz?

Har bestilt dette oppsettet:

PC SPESIFIKASJONER:

Kjøler: NOCTUA NH-C12P-SE14

DVD-Brenner: SAMSUNG DVD±R/RW/RAM

HDD: SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB

Kabinett: FRACTAL DESIGN DEFINE R2 BLACK PEARL

RAM: CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 INTEL PC12800 1600MHZ CL9

HK: ASUS M4A89TD PRO 890FX AM3 ATX

CPU: AMD PHENOM II X6 1055T @ 4GHz

Skjermkort: SAPPHIRE RADEON HD5870 VAPOR-X OC 1GB GDDR5

PSU: FRACTAL DESIGN NEWTON R2 800W MODULÄRT

Mus: LOGITECH OPTICAL MOUSE MX518 USB

Skjerm: BENQ G2420HDBL 24" WIDE TFT LED BLACK FULL HD 2ms

Operativsystem: Windows 7 Ultimate 64-bit

I følge denne videoen så clocker han til 4GHz uten problemer, så lurte på om jeg kan det med volt og alt likt?

Endret av knutsen92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreslår at du endrer navn på tråden, da "gaming pc" ikke beskriver spørsmålet ditt godt nok. Er nok mange som styrer unna fordi de tror det er "enda en 'hjelp til oppsetts'-greie".

Hvis du ikke får byttet kan det hende du får bedre respons ved å slette tråden, og starte ny med bedre beskrivelse/trådnavn.

:)

Lenke til kommentar

Foreslår at du endrer navn på tråden, da "gaming pc" ikke beskriver spørsmålet ditt godt nok. Er nok mange som styrer unna fordi de tror det er "enda en 'hjelp til oppsetts'-greie".

Hvis du ikke får byttet kan det hende du får bedre respons ved å slette tråden, og starte ny med bedre beskrivelse/trådnavn.

:)

Done, lagde en tråd her og på overclockingsdelen på forumet, men har erfart at det er mye bedre med respons her.

Lenke til kommentar

I følge denne videoen så clocker han til 4GHz uten problemer, så lurte på om jeg kan det med volt og alt likt?

Ingen kan spå hvilke resultater du kan oppnå med din hardware på forhånd, det varierer ekstremt - selv innen samme batch er det ikke 100% sikkert. Du må rett og slett ta tida til hjelp, og finne ut av det selv. Vil også anbefale deg å fastslå det absolutte taket på stabil FSB (bootable + 30min prime95 minimum) før du rører volten.

Etter det jeg har lest virker samtlige av hexa-serien til AMD for å være relativt klokkevillig, resultatet blir nok ikke helt av veien ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...