Gå til innhold

Problem med Johnson 25hk


Anbefalte innlegg

Familien har hatt en 2000 mod 25hk johnson i mange år og et problem hele tiden.

Mange har sett på den uten og finne ut hva som er galt.

 

For det første er det lite futt i motoren til og være en 25 hk, men problemet har vært at den plutselig begynner og "harke" og riste som medfører at man bare må gasse ned.

 

Problemet er spesielt fremtredende etter at man har gått for fullt og med i dorgefart og skal så gasse opp igjen. Da rister og harker den og man kan ikke gi gass. Hva kan dette skyldes? Det ryker en del av motoren men vi har anbefalt oljeblanding

 

Setter stor pris på tilbakemelding

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk forgasser og bensinpumpe.

Da mener jeg den mekaniske bensinpumpe som står på venstre side av motor / forgasser sett forfra hvis jeg ikke tar feil.

 

Kan være feil på flottør, eller dyser og pakninger i forgasser.

 

Når det gjelder bensinpumpe så kan det være feil på membran eller hull i denne.

Endret av Vårbris
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Er det 2-takter eller 4-takter?

 

Er en to takter. Motoren går fint når man starter den og kjører, problemet oppstår når man så går på sakte en stund og så skal gasse opp, da begynner den og "harke" og det er umulig og gi full pinne.

 

Har merket at pumpen på bensinslangen ikke er hard når jeg har gått på sakte, kan det bety at slangen ikke klarer og opprettholde trykket og dermed blir bensintilførselen dårligere?

Lenke til kommentar

To-takt motoren er ikke laget for å gå på liten fart, da dette fører til veldig lav forbrenningsprosent. Problemet er at en blanding av halvbrent olje/bensin og eksos blir værende igjen i motoren pga to-takteren baserer seg på vakum.

 

Når _du_ skal gi gass etter tomgang blåser motoren ut en uvanlig lav prosent av forbrent olja/bensin (eksos). Dette fører til at ikke ny bensin kommer inn i sylinderen og hele vakum systemet går i stå (dårlig).

Jeg tror du burde sjekke at ikke eksosen og sylinderen din er sotet ned.

 

Legger også med disse to videoene.

 

http://www.youtube.com/watch?v=viWhxvo6DLk&feature=player_embedded

 

http://www.youtube.com/watch?v=-Yy5edv3-yU&feature=player_embedded

Endret av martin808
Lenke til kommentar

To-takt motoren er ikke laget for å gå på liten fart, da dette fører til veldig lav forbrenningsprosent. Problemet er at en blanding av halvbrent olje/bensin og eksos blir værende igjen i motoren pga to-takteren baserer seg på vakum.

 

Når _du_ skal gi gass etter tomgang blåser motoren ut en uvanlig lav prosent av forbrent olja/bensin (eksos). Dette fører til at ikke ny bensin kommer inn i sylinderen og hele vakum systemet går i stå (dårlig).

Jeg tror du burde sjekke at ikke eksosen og sylinderen din er sotet ned.

 

Hvordan sjekker man dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...