shamrock1 Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Familien har hatt en 2000 mod 25hk johnson i mange år og et problem hele tiden. Mange har sett på den uten og finne ut hva som er galt. For det første er det lite futt i motoren til og være en 25 hk, men problemet har vært at den plutselig begynner og "harke" og riste som medfører at man bare må gasse ned. Problemet er spesielt fremtredende etter at man har gått for fullt og med i dorgefart og skal så gasse opp igjen. Da rister og harker den og man kan ikke gi gass. Hva kan dette skyldes? Det ryker en del av motoren men vi har anbefalt oljeblanding Setter stor pris på tilbakemelding Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Prøvd med ny plugg? Kanskje forgasseren trenger en rens. Lenke til kommentar
shamrock1 Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Har skiftet plugger.Ikke renset forgasseren, men har egentlig vært et problem siden vi fikk motoren. Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Sjekk forgasser og bensinpumpe. Da mener jeg den mekaniske bensinpumpe som står på venstre side av motor / forgasser sett forfra hvis jeg ikke tar feil. Kan være feil på flottør, eller dyser og pakninger i forgasser. Når det gjelder bensinpumpe så kan det være feil på membran eller hull i denne. Endret 20. juni 2010 av Vårbris Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Er det 2-takter eller 4-takter? Lenke til kommentar
shamrock1 Skrevet 13. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2010 Er det 2-takter eller 4-takter? Er en to takter. Motoren går fint når man starter den og kjører, problemet oppstår når man så går på sakte en stund og så skal gasse opp, da begynner den og "harke" og det er umulig og gi full pinne. Har merket at pumpen på bensinslangen ikke er hard når jeg har gått på sakte, kan det bety at slangen ikke klarer og opprettholde trykket og dermed blir bensintilførselen dårligere? Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) To-takt motoren er ikke laget for å gå på liten fart, da dette fører til veldig lav forbrenningsprosent. Problemet er at en blanding av halvbrent olje/bensin og eksos blir værende igjen i motoren pga to-takteren baserer seg på vakum. Når _du_ skal gi gass etter tomgang blåser motoren ut en uvanlig lav prosent av forbrent olja/bensin (eksos). Dette fører til at ikke ny bensin kommer inn i sylinderen og hele vakum systemet går i stå (dårlig). Jeg tror du burde sjekke at ikke eksosen og sylinderen din er sotet ned. Legger også med disse to videoene. http://www.youtube.com/watch?v=viWhxvo6DLk&feature=player_embedded http://www.youtube.com/watch?v=-Yy5edv3-yU&feature=player_embedded Endret 13. juli 2010 av martin808 Lenke til kommentar
shamrock1 Skrevet 14. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2010 To-takt motoren er ikke laget for å gå på liten fart, da dette fører til veldig lav forbrenningsprosent. Problemet er at en blanding av halvbrent olje/bensin og eksos blir værende igjen i motoren pga to-takteren baserer seg på vakum. Når _du_ skal gi gass etter tomgang blåser motoren ut en uvanlig lav prosent av forbrent olja/bensin (eksos). Dette fører til at ikke ny bensin kommer inn i sylinderen og hele vakum systemet går i stå (dårlig). Jeg tror du burde sjekke at ikke eksosen og sylinderen din er sotet ned. Hvordan sjekker man dette? Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Skrur opp og ser. Endret 14. juli 2010 av martin808 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå