oj88 Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Hei! Er det lett å installere SSD selv i dagens laptoper? Har veldig lyst på en laptop med en rask SSD, men det finnes det lite av (utenom Multicom). F.eks denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=576876 Ryker garantien om jeg gjør det? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) I utgangspunktet er det lett å bytte til SSD disk. Deretter så burde ikke garantien ryke om du bytter til SSD disk. Og det er jo en del som har gjort det allerede. En SSD disk skal, så vidt jeg vet, skli rett inn uten problemer i det fleste bærbare. Det eneste kan være at BIOS får problemer med en SSD disk, alt etter som hvilken BIOS du har på laptopen. Du kan jo sjekke litt på HP sine sider hvis du tenker å kjøpe en HP bærbar og sette inn SSD disk i den. Du kan jo lese hva en fyr sa om nettopp den HP bærbare og det å sette inn en SSD disk. Link til HP forum. Endret 19. juni 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
martin808 Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Det eneste du må passe på er om du kan ha 9mm eller bare 7mm !!! Lenke til kommentar
kehax Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Et annet problem du kan møte er når du skal innstallere OS på den nye disken. Recovery plater aksepter skjelden en ny disk fordi de jobber med ferdigpartisjonerte disker og vil ikke fungere om partisjonene ikke er riktig på den nye disken. Du må da få tak i en forberedelelses-disk fra produsent. Disse nekter de fleste produsentene å gi fra seg. Jeg tror det er fordi de tjener gode penger på å fakturere deg for arbeidstimene teknikker bruker på å gjøre dette. Når du kjøper f.eks en Acer Aspire eller en HP-Compaq PC som er laget direkte for forbruker så følger det ikke med vanlig innstallasjons-cd med Windows. Dette er egentlig veldig tett og jeg vet ikke hvorfor de får lov til å holde på slik. Men det er slik det er. Dell skal ha litt skryt for dette ettersom de leverer innstallasjons-cd med produktet. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Jaha, kehax har et poeng der, tenkte ikke på det etter som jeg har en Dell laptop og der får du en "normal" Windows DVD som det ikke er noe problem å installere på en SSD disk, f.eks. Når det gjelder HP vet jeg ikke. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Tusen takk for svar folkens. Skal først og fremst kjøre GNU/Linux på maskinen så er ikke så bekymret ang. Windows. Fant også den linken til HP-forumet. Tenkte å kjøpe en slik: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=586431 Og det er vel samme type han på forumet brukte. HP-maskinen har jo to harddisker så holder fint med 80 GB for operativsystem og programmer, og så brukerfiler på den andre harddisken. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Den disken skulle holde til OS ja. Men problemet blir jo som tidligere nevnt å få installert OS på den disken da. Mulig det går an med recovery disk til HP, men det kan jeg ikke si for sikkert. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Den disken skulle holde til OS ja. Men problemet blir jo som tidligere nevnt å få installert OS på den disken da. Mulig det går an med recovery disk til HP, men det kan jeg ikke si for sikkert. Som sagt, jeg skal nok bruke GNU/Linux Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Da blir det ikke noe problem. Har open SuSe selv på en disk. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Hvis jeg kjøper denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=586431 Vet noen om det følger med mulighet for å koble den til USB? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå