Espenevo Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Hei, jeg lurer på å bestille noen D-Link PowerLine adaptere fra Komplett. Er det noen som har erfaring med å kjøre nettverk i strømnettet i huset? Jeg er kanskje mest opptatt av stabilitet og ping, ser dere vesentlig dropp eller fungerer dette greit? Vi har 10Mb fiberlinje fra Telenor, så ytelsen per i dag er ganske god. Jeg trenger å erstatte trådløst nett med kablet pga svak dekning i enkelte rom - og kan jeg bruke disse adapterne blir det jo mye enklere enn å kable opp halve huset. Men samtidig er det jo liten vits om ytelsen blir for svak..! Tldr; noen som har erfaring, anbefal gjerne bedre utstyr om du vet omdet da D-Link ikke akkurat er mitt foretrukne merke Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Det er noen tråder om dette på forumet. Pass på at du velger en av de to nyeste generasjonene (200Mbit eller mere). Disse har best overføring over lengre avstander. Pass også på at du plugger de i veggkontakten og ikke via skjøteledning. Det kommer nok til å gå helt fint med 10Mbit. Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Ok, det var godt å høre. Jeg søkte uten å finne før jeg laget denne tråden, men får kanskje søke litt mer da Lenke til kommentar
Espenevo Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Sitter og lser om de ulike modellene her, er det virkelig slik at det bare er noen få modeller som tilbyr kryptering av nettverket, eller er det slik at dette er vanlig og at det er nettbutikkene som ikke nevner det? Virker jo litt pussig at man deler ut linje til hele nabolaget om man ikke kjøper bestemte NETGEAR eller Devolo-produkter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå