Gå til innhold

"Kjøretøyet må ikke tas i bruk før registrering på den nye eier har funnet sted"

Mr.M

Anbefalte innlegg

Hvor strengt skal/bør man tolke denne setningen som står på blanketten man bruker i forbindelse med kjøp av bruktbil/eierskifte?

Har jeg ikke lov å kjøre bilen hjem til meg selv etter kjøp, etter enighet med selger og hans forsikring fortsatt gjelder? Eller ligger det noe fallgruber i dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QjT4b9

Mange ganger må man bare la det stå til. Jeg henta en bil i Trondheim på samme grunnlag, samt en i Mosjøen (bor i Lofoten, hhv. 80 og 40 mil unna)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Noen ganger har man ikke et valg. Hentet en bil i Trondheim klokka 11 om kvelden, alle hoteller var fulle. Hva skulle man gjøre da? Hadde jobb dagen etter også (eller dagen etter dagen etter :p )

Lenke til kommentar

Jeg har også ved et par anledninger kjøpt bil og kjørt rett hjem.

Dette rett og slett fordi det ofte er mest "praktisk". Alternativet er vel å måtte kjøre en ekstra tur tilbake for å hente kjerra dager senere, etter at alt papirarbeide er ordnet osv.

Å bare for å lufte et mulig scenario; hva hvis man blir stoppet i kontroll på vei hjem?

Skrives det ut bøter for dette forholdet? Dvs. hvis man er ærlig og sier bilen nettopp er kjøpt, derfor er vognkort i annens navn. (alternativt kan man jo bare si man låner bilen, men da "lyver man jo :D

Eller bryr de seg ikke? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...