Mr.M Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Hvor strengt skal/bør man tolke denne setningen som står på blanketten man bruker i forbindelse med kjøp av bruktbil/eierskifte? Har jeg ikke lov å kjøre bilen hjem til meg selv etter kjøp, etter enighet med selger og hans forsikring fortsatt gjelder? Eller ligger det noe fallgruber i dette? Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Mange ganger må man bare la det stå til. Jeg henta en bil i Trondheim på samme grunnlag, samt en i Mosjøen (bor i Lofoten, hhv. 80 og 40 mil unna) Lenke til kommentar
Waco Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Leter du litt på forumet finner du nok en gammel tråd som handler om dette, tipper det var ca 1 år siden. Kan lete litt senere å se om jeg finner den igjen. Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 I utgangspunktet skal man ikke det, men er noe du må ta opp med samvittigheten din. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Noen ganger har man ikke et valg. Hentet en bil i Trondheim klokka 11 om kvelden, alle hoteller var fulle. Hva skulle man gjøre da? Hadde jobb dagen etter også (eller dagen etter dagen etter ) Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Jeg har også ved et par anledninger kjøpt bil og kjørt rett hjem. Dette rett og slett fordi det ofte er mest "praktisk". Alternativet er vel å måtte kjøre en ekstra tur tilbake for å hente kjerra dager senere, etter at alt papirarbeide er ordnet osv. Å bare for å lufte et mulig scenario; hva hvis man blir stoppet i kontroll på vei hjem? Skrives det ut bøter for dette forholdet? Dvs. hvis man er ærlig og sier bilen nettopp er kjøpt, derfor er vognkort i annens navn. (alternativt kan man jo bare si man låner bilen, men da "lyver man jo Eller bryr de seg ikke? Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Når jeg kjøpte ny bil her for et par måneder siden, sa han jeg kjøpte bilen av at jeg skulle si jeg lånte bilen av han, om jeg ble stoppet på vei hjem. Men tviler på at Politiet skriver ut bøter for dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå