Knuty Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Hei, Vurderer kjøp av skjerm. Vil bli brukt i et hjemmekontor, i kombinasjon med dockingstasjon med jobb-laptop hovedsakelig. 22" eller noe rundt der virker passe. Bruksområde vil hovedsakelig være office, sap og andre kontorapplikasjoner. I tillegg driver jeg mye med foto og bildebehandling, noe som krever betydelig mer av skjermen. Vil gjerne ha en skjerm som kan "roteres", slik at man har mulighet til et høyt og smalt skjermformat også. Hvor vanlig er egentlig dette, og hvordan sjekker jeg det i spesifikasjonene til skjermene? Kreves det noe spesielt av laptop'en også da? Prisklasse er forsåvidt ikke så veldig nøye, men kan godt betale litt mer enn dagens billigskjermer. 3-4000 kr er greit. Lenke til kommentar
Multiflex Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) Eizo 23" LCD FlexScan EV2333WH-BK http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=507681 Kr 3.795. Det har et Samsung PVA-panel, altså med vesentlig bedre fargegjengivelse enn "billigere" TFT-paneler hvor responstid på 2ms er det viktigste. Merk altså at dette ikke er en skjerm egnet til spill pga. responstid, men til video, kontorbruk og foto/design er det mye skjerm for pengene. Edit: Link til 16 siders review: http://www.prad.de/en/monitore/review/2009/review-eizo-ev2333wh-bk.html#Introduction Endret 19. juni 2010 av Multiflex Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 Den ser fin ut ja. Kommer ikke til å spille på den skjermen uansett, så det er ikke noe problem. Er Eizo fortsatt like gode som de var i det gamle CRT-markedet? Er det "FlexScan"-betegnelsen som viser at den tiltes 90 grader? Lenke til kommentar
Multiflex Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Hadde aldri Eizo CRT, men jeg angrer ikke et sekund på min FlexScan S2431W som benyttes i et to-skjermoppsett, én spillskjerm (Samsung SyncMaster 2233RZ - 120Hz) og én S2431W for grafikk/multimedia - fargene er svært klare og flotte, tester viser at disse med litt kalibrering er blant de beste til prisen. Det er pivot på den skjermen komplett har også, les review så ser du mer om hvordan det virker, om det er FlexScan som er betegnelsen for akkurat dette vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Flexscan er modellserien, hvis jeg ikke tar feil. Ellers ser jeg Dustinhome har kampanje på U2311 til 2039,- kr.! (burde være flere utropstegn). Dette er en ny skjerm fra Dell og blir solgt til 3450,- kr. av Dell selv. http://www.dustinhome.no/pd_5010456532.aspx 23 tommer IPS panel til den prisen skal du lete lenge etter. Dell skjermene kommer selvsagt også med alt som kan tenkes av ergonomiske egenskaper (inkludert pivot). Dells IPS panel er godt kjent for å ha topp kvalitet både på farger, innsynsvinkel og ergonomi. Til denne prisen og med IPS panel er dette nesten galskap å ikke kjøpe denne. Endret 23. juni 2010 av Itspersonal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå