fongogg Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) Heisann, Jeg har tenkt å anskaffe meg et hjemmekino anlegg, men jeg står litt fast. For øyeblikket har jeg en 52" sony w5500 tv som brukes til film, xbox, samt ordinær tv titting. Jeg har B&W DM684 Høyttalere, (godt fornøyd med de i kirsebær) samt en NAD C316BEE (jeg mener det er denne). Så er spørsmålet, bør jeg kjøpe et hjemmekinosystem fra sony eks denne eller andre med dokking muligheter til Ipod, og trådløs bakhøytalere eller bør jeg kjøpe del elementer istedet? Om jeg velger et ferdig system, kan de høytalerne jeg har brukes evt i et sånt system på noen som helst måte? Jeg har forstått at Onkyo TX-SR607B er en svært bra receiver og vil nok kjøpe den, men kan den da brukes i noen nyttig kombinasjon med min NAD forsterker eller bør jeg kvitte meg med den? Hvis jeg skal kjøpe løse høytalere, hvilke bakhøytalere bør jeg evt kjøpe? Hva annet er viktig? Det jeg ser for meg er evt små bakhøytalere som enten hjemmes bak sofaen eller står på stativ på sidene ut av veien inntil veggen. Jeg har ikke lyst å feste de direkte på veggen. Det er sykt pes å borre i armert betong. Stuen min er ikke veldig stor, jeg tipper ca 25kvd og nesten kvadratisk og veggene er i betong som tidligere nevnt lenger oppe i innlegget, om det har noe spesielt å si? Jeg ønsker ikke blakke meg fullstendig på dette her, og hvis det finnes noen tips på hva jeg bør ha, i en fornuftig prisklasse tar jeg imot tips med stor glede. Takker på forhånd! Endret 19. juni 2010 av fongogg Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Skal ikke stjele tråden din, men: Jeg har selv en ganske liknende problemstilling nå. Jeg har til og med nesten samme forsterker som deg (C315BEE), og et par gulvhøyttalere fra Dynavoice som var billige, men som jeg er godt fornøyd med. Selv har jeg sett på en Onkyo TX-SR607ES. Det skulle la seg greit gjøre å koble opp den med de enhetene du nevner. Hos meg skal den gå sammen med htpc, xbox, ps2, wii, Canal DIgital HDPVR-boks, og en dvd/vhs-spiller (om denne ikke pensjoneres). Tanken min har vært å IKKE kjøpe flere høyttalere og basskasse nå, da jeg ikke vil skremme ny huseier helt i starten - så jeg får ikke det evt. problemet med ikke-matchende høyttalere. Onkyoen jeg har sett på, og sikkert den du har sett på og, har automatisk kalibrering for å oppnå riktig lyd der du vil. Likevel ser jeg for meg at ulike høyttalere kan gi "feil" lydbilde, uten at jeg er noen ekspert på området. Men det vil jo være trist å skrape såpass gode høyttalere som du har for et ferdigsett. Jeg tror du skal bla opp mange tusenlapper for å få noe med like god kvalitet. Lenke til kommentar
fongogg Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 (endret) Skal ikke stjele tråden din, men: Jeg har selv en ganske liknende problemstilling nå. Jeg har til og med nesten samme forsterker som deg (C315BEE), og et par gulvhøyttalere fra Dynavoice som var billige, men som jeg er godt fornøyd med. Selv har jeg sett på en Onkyo TX-SR607ES. Det skulle la seg greit gjøre å koble opp den med de enhetene du nevner. Hos meg skal den gå sammen med htpc, xbox, ps2, wii, Canal DIgital HDPVR-boks, og en dvd/vhs-spiller (om denne ikke pensjoneres). Tanken min har vært å IKKE kjøpe flere høyttalere og basskasse nå, da jeg ikke vil skremme ny huseier helt i starten - så jeg får ikke det evt. problemet med ikke-matchende høyttalere. Onkyoen jeg har sett på, og sikkert den du har sett på og, har automatisk kalibrering for å oppnå riktig lyd der du vil. Likevel ser jeg for meg at ulike høyttalere kan gi "feil" lydbilde, uten at jeg er noen ekspert på området. Men det vil jo være trist å skrape såpass gode høyttalere som du har for et ferdigsett. Jeg tror du skal bla opp mange tusenlapper for å få noe med like god kvalitet. Ser ut som det blir 2 stykk b&w m-1 eller Dm 686, en senter HTM62 og en onkyo TX-NR807 Endret 21. juni 2010 av fongogg Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Jeg ville heller kjøpt en TX-XXXX8 7-modellen er vel fjorårets (utgående) og mangler HDMI 1.4. har du tenkt å ha den noen år, kan det være en fordel. Ellers skal det så vidt jeg kan skjønne ikke ha noe å si om man mikser litt høyttalere herfra og derfra (innen rimelighetens grenser, men ser du har vurderer noen som er i "samme" serie, og da bør det vel i hvert fall gå greit. Lenke til kommentar
fongogg Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Jeg ville heller kjøpt en TX-XXXX8 7-modellen er vel fjorårets (utgående) og mangler HDMI 1.4. har du tenkt å ha den noen år, kan det være en fordel. Ellers skal det så vidt jeg kan skjønne ikke ha noe å si om man mikser litt høyttalere herfra og derfra (innen rimelighetens grenser, men ser du har vurderer noen som er i "samme" serie, og da bør det vel i hvert fall gå greit. Godt poeng, jeg leste feil der gitt! Må ha 1.4... Lenke til kommentar
fongogg Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Jeg ville heller kjøpt en TX-XXXX8 7-modellen er vel fjorårets (utgående) og mangler HDMI 1.4. har du tenkt å ha den noen år, kan det være en fordel. Ellers skal det så vidt jeg kan skjønne ikke ha noe å si om man mikser litt høyttalere herfra og derfra (innen rimelighetens grenser, men ser du har vurderer noen som er i "samme" serie, og da bør det vel i hvert fall gå greit. Godt poeng, jeg leste feil der gitt! Må ha 1.4... Hva med denne? Vil den duge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå