Gå til innhold

Asus UL30VT: Alternativer, erfaringer etc

Gjest Slettet+89234341

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+89234341

Flytter til høsten og da hadde det vært fint med en opprydning i maskinparken. Har per i dag en 5+ år gammel Pentium 4 stasjonær maskin som fungerer som filserver etc, en 3 år gammel Dell Inspiron 1501 (2GB RAM, AMD turion X2 TL56 1.8Ghz), en EEE 1101HA 11.6" og en Viliv S5 4.8". Hovedmaskinen per i dag er Dell maskinen, men den kjører Vista og trenger generelt en real oppdatering. Den MÅ også stå på kjølestativ (aktivt) hele tiden pga varmeutvikling, om sommeren skrur den seg av innimellom når det blir for varmt på tross av varmen. Skal jeg først koste på den noe blir det altså W7 og ny bedre kjøeribbe, samt større harddisk og da er man fort oppi 2.5k. Vil derfor konsolidere litt slik at jeg kan ha én maskin som erstatter alle de tre "normale" PCene.

Har sett på UL30, og den virker super med den batteritiden den har. Jeg leser i tester at den har greit nok ytelse, men hvordan er en 1.3Ghz Intel Core 2 Duo SU7300 i forhold til det som sitter i maskinene jeg har i dag?

Bruksområder er for det meste surfing og filmavspilling, litt photoshop innimellom. Gjør det på alle maskinene jeg har i dag, så ved mindre denne er tregere enn dem så burde det gå greit.

Jeg har overhodet ikke bruk for noe som kan dra spill, men 720p video (h264, så samme om det er DXVA eller andre "snarveier" for å få det til)) (ikke 1080p) hadde vært kjekt. Går ut fra det funker greit uansett hvilken konfigurasjon av UL30 jeg isåfall velger?

Dustinhome har både UL30A og UL30VT:

http://www.dustinhome.no/pd_5010372344.aspx

http://www.dustinhome.no/pd_5010331664.aspx

Men der er A modellen 700 dyrere enn VT modellen (studentpriser). Er ikke VT modellen den som egentlig er best?

Eventuelt om det finnes noen alternativer som passer bedre. Har sett på Acer sine timeline-modeller, men jeg kan egentlig ikke fordra Acer og tastaturene de bruker på de nyere maskinene er patetiske. Vet at det kommer en U35CL (eller hva f det var) i høst, men den ser ut til å bli 2k dyrere så da blir det litt vel dyrt.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...