Gå til innhold

Telenor : oprette epost adresse/mobilt bredbånd

Anbefalte innlegg

saken er :

søsteren min har kjøp seg bærbar pc med mobilt bredband hos Telenor på mandag . nå er det lørdag

selgeren mente at det var bare å koble senderen til maskinen og så skulle alt gå av seg selv.

hun fikk ikke en gang med programvare for å installere dette. ette lit om og men så fikk hun programvaren som måtte til.

så når går det an å surfe på nettet

derimot så fikk hun ingen epost adresse.

normalt vil man automatisk få en epost adresse når man kjøper slike abonnement.

så hvordan er det Telenor gjør det.

selgeren mente at hun måte gå til Telenor sine nettsider og operette en epost adresse.

det eneste jeg finner er at man kan registrere seg under et valget Internett og telefoni.

hvis jeg registrer henne som ny bruker er jeg rett for at hun da får et ekstra abonnement.

er det noen som vet hvordan dette fungerer ?

å kontakte Telenor support går ikke da jeg mangler neon viktige opplysninger (som bl.a. bruker navn ) for å komme inn.

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke et direkte svar på det du spør om; men jeg vil anbefale å skaffe epostadresse hos en annen tilbyder enn ISP. Slik slipper man å måtte gå gjennom alt styret med å bytte epostadresse hvis man bytter ISP. Gmail er gratis og bra, og kan også evt. brukes med et eget domenenavn (via google apps standard, også gratis).

Lenke til kommentar

Ikke et direkte svar på det du spør om; men jeg vil anbefale å skaffe epostadresse hos en annen tilbyder enn ISP. Slik slipper man å måtte gå gjennom alt styret med å bytte epostadresse hvis man bytter ISP. Gmail er gratis og bra, og kan også evt. brukes med et eget domenenavn (via google apps standard, også gratis).

dette er da ikke noe problem.

her vil jeg være så freidig å påstå at man er en smule lat hvis man ikke får til bytte epost adresse.

bytter man isp får man en annen epost dresse. så gir man venne den nye epost adressen.

venter neon dager og så sier man opp abonnementet hos den gamle isp -en.

samtidig er man kvitt all søppel posten som benytter den gamle adressen

nå er det slik at for å få benyttet seg av epost leseren og de andre lvive programmene man registrer seg med en hotmail epost adresse.

for å gjøre det trenger man en alternativ epost adresse

Lenke til kommentar

Men hva er vitsen med en adresse hos telenor når man kan få en adresse gratis et annet sted? Telenor har også hatt en del problemer med mailtjenesten sin de siste årene.

Når det gjelder det å bytte, jeg vet ikke.. jeg har hatt samme adressen i 7 år. For min del ville det vært en betydelig jobb å bytte den nå. For andre er det kanskje ikke så mye jobb, men så lenge man kan bruke en løsning hvor man slipper, hvorfor ikke benytte seg av det?

I det siste avsnittet ditt skjønte jeg ikke hva du mente.

Lenke til kommentar

Men hva er vitsen med en adresse hos telenor når man kan få en adresse gratis et annet sted? Telenor har også hatt en del problemer med mailtjenesten sin de siste årene.

Når det gjelder det å bytte, jeg vet ikke.. jeg har hatt samme adressen i 7 år. For min del ville det vært en betydelig jobb å bytte den nå. For andre er det kanskje ikke så mye jobb, men så lenge man kan bruke en løsning hvor man slipper, hvorfor ikke benytte seg av det?

I det siste avsnittet ditt skjønte jeg ikke hva du mente.

live trenger en alternativ adresse for at registreringen skal bli godkjent .

jeg prøvde uten da kom jeg ikke videre.

hva er poenget med å la være å bruke epost dresse hos Telenor når man allerede har abonnement der ?

Lenke til kommentar

Du kan fint bruke en gmail-adresse som alternativ adresse.

Jeg opplever at mail fra GMail holder en høyere kvalitet enn mail fra Telenor. Derfor mener jeg det ikke er vits å bruke mail fra Telenor, siden GMail er gratis, og som sagt ikke er knyttet til ISPen.

påstår du at en e-post adresse fra Telenor koster penger ?

nå gjelder dette min søster.

selv har jeg flere epost adresser. både gjennom Hotmail , lokal leverandør og altibox.

det har ikke vær noe tull med disse adressene.

men til saken :

er det ikke vanlig at også Telenor gir deg en epost adresse når du tegner abonnement på mobilt bredband ?

for å få en Gmail adresse må man da ikke registre seg ?

Lenke til kommentar

det ble gmail.

er det noen som har erfaringer med mobilt bredband fra Telenor ?

vi skulle laste ned Windows live programmene men det gikk så tregt at det tok flere timer få det på plass .

i tillegg nektet programmene å la seg installere.

da jeg koblet til min bredbandlinje fik saken en annen smak.

da gikk det på bare noen få minutter.

jeg har forstått at mobilt bredband ikke er al verden i hastighet.

Men hvorfor lott ikke Windows live seg installere gjennom den "linjen" ?

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...