Gå til innhold

2.5" HDD fikk seg et "kakk" noe å spare på?

Anbefalte innlegg

Hallo :)

Har en 120GB 2.5" HDD (WD Scorpio 5400RPM) som fikk seg en kakk her om dagen, har henta ut alle data og formatert den til en stor partisjon. Ikke noe problem med at Windows eller BIOS oppdager den, så den er ikke helt død.

Under oppstart med disken kobla til stasjoner PC-en får jeg melding om S.M.A.R.T feil (som jeg også fikk i bærbar PC-en), og at jeg må ta backup for å ikke miste data (som jeg har gjort) fikk også nå melding i Windows om "hard drive error".

Er det noe jeg kan gjøre for å "fikse" den eller der den ferdig? Bruke den som ekstern disk kanskje?

Har en annen 2.5" HDD å sette i den bærbare så er ikke krise slik.

Men hadde vert greit om den hadde latt seg brukes til noe :yes:

Endret av RamboEinar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke noe ekspert på harddisker men jeg ville bare ha kasta den. Er jo dumt å miste ting hvis den ryker. Siden den ber deg ta backup tror jeg egentlig det er et godt tegn på at den bare er å kaste.

Edit: leif

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Bare å bruke den til å lagre ting du ikke er redd for, altså søppel filer og diverse som om du hadde plutselig mistet så hadde det ikke gjort noe.

Hadde en 4Gb disk som begynte å takke for seg av alder for noen år tilbake, på sine siste dager huset den ingenting kritisk, men var i bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...