Itw Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Heisann Da har jeg endelig fått meg en 13" laptop og får bytta ut den enorme crumpler sekken. Så nå må jeg ha meg en ny og mindre sekk. Har GX-10 24-70 10-20 70-200 blits av og til k100d til IR Lader til laptop og kamera Viktig er at den kan taes med som håndbagasje på fly. Tenker på Vertex 100aw da den enda har mulighet for stativet. Men kanskje noen bedre forslag anbefalinger? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Vertex 100 er en solid sekk, men fortsatt rimelig stor. Tamrac Expedition 6x er muligens et alternativ. Har du sjekket CamBags.com? Trenger du å ha ladere og strømledinger i sekken? De har jeg alltid i kofferterten når jeg reiser. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) Reiser mye til jobb, da jeg jobber på en dykke-båt. Har alt av utstyr ombord så ønsker egentlig bare og reise med sekken, da det kun er kamera og laptop jeg trenger med meg. Nei hadde helt glemt av den siden. Kan gjerne være av litt størrelse, så lenge den går med som håndbagasje, har da faktisk ikke sjekken de målene opp mot flyselskapene. Fikk jo med meg crumpler sekken og, men mellom fotene så litt tungvind om det var fullt på flyet. Så veldig snop ut den sekken du linket til da. Skal se litt nærmere på den ja, er på jobb akkurat nå så. Endret 19. juni 2010 av Itw Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Reiser mye til jobb, da jeg jobber på en dykke-båt. Har alt av utstyr ombord så ønsker egentlig bare og reise med sekken, da det kun er kamera og laptop jeg trenger med meg. Da stiller saken seg anderledes. Tamrac har flere størrelser i Expedition serien, 6x er nest minst (den minste - 5x - blir for liten i forhold til PC-en din). 6x er godkjent som carry-on luggage, det gjelder også de større modellene 7x og 8x. En annen bag som jeg synes virker fornuftig, er den nye ProRunner350 AW fra LowePro. Lenke til kommentar
Napoleon XIV Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Jeg bruker en Lowepro CompuTrekker AW CompuTrekker AW til laptop og mine fotogreier. God plass og har den med i fly som håndbagasje Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Hva med en Crumpler Gigolo 9000 13"? Lenke til kommentar
Itw Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) Kan nå se ut som at jeg går for en Lowepro Pro Runner 350 AW sort ser mere snop ut i forhold til vertex. Men Vertex er litt mindre og ca 300kr billigere. Etter hva jeg kan se på lowepro computrekker så holder den bare 12" laptop? Finner ingen norske butikker med den tamrac sekken, scandinavian photo var den bare merket med rødt på lagerstatus. Kan vell sikkert selge crumpler sekken og, da den bare ligger og støver. Ettersom at den var i største laget har den jo nesten aldri blitt brukt. Men er det noe marked for brukte foto sekker? Endret 19. juni 2010 av Itw Lenke til kommentar
Itw Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Må innrømme at jeg er ikke så stor fan av crumpler sitt utsende lengere, virker så bulete.. Men så jo veldig liten ut da, men er det mulighet for stativ på den? Ser jo nå at pro runner selges til 1200,- på scandinavianphoto så det er jo ikke ille pris. Vertex er jo til 1300,- på dustin, men ikke på lager.. Så da er neste til 1500,- er jo ikke noe og snakke om den forskjellen, viktigste er jo at man trives med sekken, og da er det jo litt dumt at jeg ikke bor i nærheten av noen butikk med slikt. Er jo så vanskelig dette valget, likte tamrac sekken veldig godt, så smart ut med masse lommer, men ingen nettbutikk som jeg kunne se med den. Vet ikke hvordan prisen på den er? Vertex syntes jeg ser bra ut, men er usikker på hvor praktisk den er da den ser hard ut? Pro runner virker som en veldig praktisk og ok sekk, med litt kjedelig utsende. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Amentio skal føre Tamrac, mener jeg å huske. Tipper på rundt 1500,- for Expedition 6x. Vertex er ikke så hard som den ser ut. Jeg har en 200 som jeg nesten aldri bruker da den er akkurat litt for stor. Favorittsekken av de jeg faktisk har, er LowePro Mini Trekker AW. ProRunneren er nesten samme sekk; men med PC lomme. Så det er den jeg ville valgt. Selv om den er litt kjedelig i designet. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Amentio skal føre Tamrac, mener jeg å huske. Tipper på rundt 1500,- for Expedition 6x. Vertex er ikke så hard som den ser ut. Jeg har en 200 som jeg nesten aldri bruker da den er akkurat litt for stor. Favorittsekken av de jeg faktisk har, er LowePro Mini Trekker AW. ProRunneren er nesten samme sekk; men med PC lomme. Så det er den jeg ville valgt. Selv om den er litt kjedelig i designet. Hvordan er den og bære med utstyret i? Veier jo fort en del med både foto og laptop. Stemte det amentio har den til 1681,- så er jo i samme prisklasse da nesten, men klart billigere for pro runner, og det fine med nett er jo 14dagers retur rett:) Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Alle sekkene jeg har (Vertex 200, Mini Trekker, Fastack 200, Slingshot 100), er gode å bære, med et unntak - Fastback 200. De har ikke like gode reimer som de andre sekkene. Slingshot er heller ikke blandt de beste, men den er full før den blir riktig tung. Jeg hadde før en Tamrac Adventure 9 som jeg solgte da jeg ikke ble helt venner med den. Fordelen med den er at den har plass til en passe mengde fotoutstyr, en 15.6" PC og har gode remmer. Men jeg ble aldri happy med rommet for ekstrautstyr. Det er egentlig litt for lite. Det er også lite med lommer i den til diverse stasj. Men den satt godt på ryggen selv fullastet. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Ja slingshot liker jeg, har 200 av den, og den har jeg med meg på scooterturer og fjellturer. Og sitter som støpt. Fjellturer er den nok ikke best til da den kan bli litt tung da. Får se om jeg bestiller pro runner etter helgen om ikke jeg finner ut noe revolusjonerende i morgen. Er jo litt sånn at vertex har jeg egentlig hatt lyst på lenge, men vil ikke ha en for stor en heller for da blir den nok bare ikke brukt slik som den jeg har i dag. Men er veldig kjekt og ha muligheten til og ha IR huset også med seg nå som solen kanskje kommer her i nord. Vet ikke om pro runner har plass til begge husene og objektivene, sommerstid kan jeg jo droppe blitsen, egentlig og da ha huset med, og vinterstid bruker jeg jo ikke IR kameraet så da er det jo ikke nøye. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Men er veldig kjekt og ha muligheten til og ha IR huset også med seg nå som solen kanskje kommer her i nord. Vet ikke om pro runner har plass til begge husene og objektivene, sommerstid kan jeg jo droppe blitsen, egentlig og da ha huset med, og vinterstid bruker jeg jo ikke IR kameraet så da er det jo ikke nøye. Jeg fikk med med Olympus E-620 m /14-54mm, Canon 30D + Sigma 50mm f/1.4, Olympus ZD 9-18mm, 40-150mm, 35mm, EF 28mm, og Panasonic GF1 i min Mini Trekker. (det ledige rommet er plassen til GF-1) Stæsjet som ligger i rommet Canonhuset kan plasseres andre steder, så der er det plass til et lite fastobjektiv hvis nødvendig. Frontlommen er rimelig romslig - får faktisk inn en 12" laptop der. ProRunner ser ut til å ha en lignende frontlomme. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 Er jo bra med plass der ja. Hvordan er stativ feste, fungerer det bra? Så eneste grunnen for at du ikke bruker vertex 200 er at den er litt for stor? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Er jo bra med plass der ja. Hvordan er stativ feste, fungerer det bra? Greit nok. Vet ikke om det er bedre eller dårligere enn andre løsninger. Så eneste grunnen for at du ikke bruker vertex 200 er at den er litt for stor? Egentlig - det er noen få ganger jeg vil ha med meg blitser også. Og da er Vertex kjekk. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 7. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2010 (endret) Hmm klarte selvfølgelig og bestille feil, fikk i dag Pro runner 300aw i posten, og den har jo ikke laptop lomme, men skulle jo ha 350aw. Pokker og nye 14dager med venting da, ved retur og sending på nytt... Men sekken ser flott ut, kanon god størelse på den. Endret 7. juli 2010 av Itw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå