Jompio Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) Jeg lurer på om det er mulig å leie en scooter (50 - 80cc) til personer uten sertifikat i Tyrkia. Eller hva skjer om jeg blir stoppet på en scooter uten lappen i Tyrkia f. eks? Bryr dem seg? Stor bot? - Jompio Endret 19. juni 2010 av datating Splittet ut fra en annen tråd Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Når jeg var på Santorini som 15 åring leide jeg ATV, var bare å si at jeg hadde mopedlappen. Trengte ikke vise den frem en gang. Så aldri noe særlig Politi heller, så der var det nok ganske safe, men. Lenke til kommentar
Sink Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 For all del kjør forsiktig om du gjør noe slikt, da jeg var i tyrkia for noen år siden så vi minst 2 ulykker hver dag med scootere som ble påkjørt av biler. Det er ikke noe pent syn da de fleste kjører uten hjelm og hjelmen redda huet mitt da jeg ble påkjørt på moped her i norge for ~4år siden. Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Ja, takk. Da satser jeg på at jeg sier at jeg har mopedlappen også ser vi hva jeg får til. Ellers så skal jeg kjøre forsiktig med hjelm ja Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Jeg var i Hellas i fjor, fikk lånt scooter uten lappen. Bare sa at jeg hadde lagt det igjen hjemme. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Bare husk at selv om dere kanskje synes at det er andre regler i syden, er det ikke sikkert forsikringsselskapet deres er enig. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Vel, i mitt tilfelle hadde jeg lappen, men hadde det ikke med. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 sist jeg var i tyrkia, fortalte de lokale folka at politiet var skikkelig i hugget på de som kjørte uten sertifikat. Mange bøter. Ingen blir vist vekk fra kjøretøyet med mindre de overhodet ikke er skikket til å kjøre. Dette fikk jeg høre i hvertfall. Jeg leide ikke noe da jeg var i Tyrkia, men forsikringsselskapet ditt liker det IKKE om du kommer ut for et uhell, og ikke utleiers selskap heller. Da risikerer du nok å stå personlig ansvarlig for all skade som voldes. Ta det til ettertanke, det er kanskje ikke så lurt. Spesielt med tanke på hvor mange gærninger det finnes i trafikken i Norge, og så skal du til et land med en helt annen, fremmed, og hissig kjørekultur der. Lenke til kommentar
Jompio Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 sist jeg var i tyrkia, fortalte de lokale folka at politiet var skikkelig i hugget på de som kjørte uten sertifikat. Mange bøter. Ingen blir vist vekk fra kjøretøyet med mindre de overhodet ikke er skikket til å kjøre. Dette fikk jeg høre i hvertfall. Jeg leide ikke noe da jeg var i Tyrkia, men forsikringsselskapet ditt liker det IKKE om du kommer ut for et uhell, og ikke utleiers selskap heller. Da risikerer du nok å stå personlig ansvarlig for all skade som voldes. Ta det til ettertanke, det er kanskje ikke så lurt. Spesielt med tanke på hvor mange gærninger det finnes i trafikken i Norge, og så skal du til et land med en helt annen, fremmed, og hissig kjørekultur der. JaOk, da tar jeg det til betraktning. Fattern får kjøpe da, så får jeg sitte på ^^. - Jonas Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå