Gå til innhold

PSP - hvorfor? Fordeler?

foudre

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vurderer å kjøpe en PSP 3003 med Gran Turismo (følger med). Snaue tusenlappen. Jeg er dog veldig usikker og lurer på om det er noen her som kan klare å overtale meg?

Hva er det som gjør at dere elsker PSP-en deres? Eller er litt misfornøyd med den?

Jeg reiser en del året rundt og slik sett kan den være fin å ha, men filmer og tv-serier kan jeg fra før av se på min iPod Touch eller lille laptop, mens jeg også har en (noe gammel nå) Nintendo DS med et par spill som holder meg underholdt. Ellers finnes det jo alltid bøker og blad...

Så hva annet er det en PSP kan gi meg? Jeg har en PS3 og det er etter hva jeg har skjønt en del interessant å gjøre der. Har jeg for eksempel skjønt riktig at jeg med PSP-en kan bruke wifi for å gå inn på PS3-en, selv om jeg er et helt annet sted på kloden, så lenge begge konsoller er koblet til Internett?

-foudre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Man kan laste ned PSX spill kjøpt på PSN for å spille på PSP.

- Aldri prøvd å koble den til PS3 via internett så jeg vet ikke mye om den funksjonen.

- MGS: Peace Walker (hvis man er skikkelig fan :p )

- Også er det en del morsomme spill for PSP som er eksklusivt som f.eks. Patapon 1 og 2.

- Alt i alt kjøpte jeg PSP egentlig for å ha best mulig valgfrihet når det gjelder portabel underholdning.

Lenke til kommentar

For min del blir ikke PSPen brukt veldig mye, det kommer sjeldent gode spill jeg må ha. Grafikken er heller ikke veldig imponerende i 2010 og multimediafunksjonene er dårlige sammenlignet med iPod Touch.

Du skal nok kunne få kontakt med PS3en din fra utlandet via PSP ja, men det krever at PS3en står på hjemme noe som er både brannfarlig og dyrt.

Selv ville jeg ventet, det kommer nok en ny generasjon PSP om ikke så altfor lenge og i mellomtiden kan du kanskje ta en titt på Nintendo 3DS som kommer om et år eller noe?

For all del, kjøp deg en PSP om det er mange spill som frister, men konsollen er ikke akkurat veldig ny lenger og en oppfølger er nok i ermene, dessuten ser jo 3DS unektelig veldig fet ut ;)

Lenke til kommentar

Takk for svar, begge to! Hmmm...litt vanskelig å bestemme seg, men i og med at det ikke er noe jeg trenger lener jeg meg mot å vente, tror jeg...!

Nintendo 3DS ser unektelig fet ut den, ja. Jeg hadde nok ikke vurdert å kjøpe en PSP nå om det ikke var for den gode prisen - men jeg tror jeg finner andre ting å bruke pengene mine på enn så lenge :)

Takk igjen for innspill!

-foudre

PS. Og ja, brannfaren og kostnaden har slått meg, så den funksjonen frister ikke så mye med det i tankene...

Lenke til kommentar

PSP har en del gode spill, men som multimediamaskin er den ikke særlig imponerende. Har nylig kommet en slags tegneserie-leser, men har ikke prøvd det selv, og hvis du har en minilaptop finnes det jo bedre alternativer for sånne ting, hvis man i det hele tatt interesserer seg for tegneserier.

Nei, det eneste jeg kan anbefale for å virkelig få glede ut av en PSP er å kjøpe

og bli 'hektet'. Finnes ikke noe lignende på andre plattformer, og blir du hektet på dette vil du digge PSP. Patapon 3 er forøvrig på tur. Men det bør egentlig prøves først. Endret av Only Chaos
Lenke til kommentar

PSP3000 er bittelitt billigere, men på PSPgo'en får du ti gratis spill med dersom du registrerer den til PSN-kontoen din før 30. september, tror jeg.

http://blog.eu.playstation.com/2010/06/01/buy-a-new-pspgo-and-get-10-free-games/

Men den kommer ikke med UMD-drive, der må du laste ned alle spillene, personlig så liker jeg den litt mindre form-faktoren på den. Men spiller ikke så mye på PSP lenger, mest PS3 og PC.

Remote-play er streaming av PS3 spill- og tjenester fra PS3'en til PSP'en din.

Så dersom du vil kan du streame Vidzone o.l. fra PS3'en til PSP'en din.

Spillene er litt vanskligere, fordi PSP'en har bare en analog-stick.

Men Pixeljunk Monsters, og ett par andre spill går fint dog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...