Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fikk 1 i reparasjon og vedlikehold ( vg2 PIT )

Anbefalte innlegg

Hei jeg er veldig bekymret for hva som skjer videre på grunn av denne stand punkt karakteren, er det noen andre måter jeg kan fikse dette på hvis klagen min ikke blir godkjent?

Og påvirker det videre i min utdanning? Si hvis jeg for eksempel skal VG3 allmenn påbygg, eller befalskole. Er veldig bekymret og trenger virkelig hjelp !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei jeg er veldig bekymret for hva som skjer videre på grunn av denne stand punkt karakteren, er det noen andre måter jeg kan fikse dette på hvis klagen min ikke blir godkjent?

Og påvirker det videre i min utdanning? Si hvis jeg for eksempel skal VG3 allmenn påbygg, eller befalskole. Er veldig bekymret og trenger virkelig hjelp !

Hadde en kamerat som strøk et fag han måtte gå året etterpå og ta det omigjen. Dette var dokumentasjon første året T.I.P.

Lenke til kommentar

ok takk for svaret.

Men får man problemer videre om man ikke gjør noe med det? For eksempel vis man skal inn på allmenn påbygg vg3?

Karakteren vil forfølge deg og trekke ned snittet ditt, noe som kan gjøre det vanskelig å komme inn der du vil.Jeg tror at det skal være mulig å ta opp et annet fag som du så kan bytte ut det faget du fikk 1 i med, sikkert noen her som kan forklare dette bedre enn meg.

Lenke til kommentar

Du må bestå alle fagene for å få vitnemål, og 1 er så vidt jeg vet ikke bestått, ergo vil du ikke komme inn på universitetet. Dermed må du ta opp faget som privatist. Hør med rådgiveren din om hvordan du gjør det. Jeg tror ikke du kan erstatte det med et annet fag, siden dette er et fellesfag.

Hvorfor går du TIP om du vil inn på universitetet?

Lenke til kommentar

Gjorde et veldig dårlig valg når jeg gikk i 10.klasse. Jeg begynte ikke å innse at mekanisk ikke var noe for meg før vg2. Så nå sitter jeg her og har store problemer med karakterene pga. at jeg var veldig umotivert på linjen jeg gikk på.

Lenke til kommentar

Kan jeg gjøre det nå da? har jo allerede søkt meg inn på påbygg?

Og dessuten har veldig dårlig snitt fra i år, hvilken snitt bruker jeg for å søke meg inn på studiespess vg2 eller grunnskolen?

og siste spørsmålet er, har ikke de som begynner i vg1 nå mer rett å få plass enn meg?

Lenke til kommentar

ok takk for hjelpen, men er det høyt snitt for å komme inn på allmenn påbygg? har ganske dårlig snitt fra vg2 pga. umotivasjon.

Og når det gjelder privatisteksamen, hvordan fungerer det? Teller eksamens karakteren over standpunkt i reparasjon og vedlikehold ( faget jeg fikk 1 i )

Er veldig takknemling for dere som gidder å svare, tusen takk.

Lenke til kommentar

ok takk for hjelpen, men er det høyt snitt for å komme inn på allmenn påbygg? har ganske dårlig snitt fra vg2 pga. umotivasjon.

Og når det gjelder privatisteksamen, hvordan fungerer det? Teller eksamens karakteren over standpunkt i reparasjon og vedlikehold ( faget jeg fikk 1 i )

Er veldig takknemling for dere som gidder å svare, tusen takk.

Hvor høyt snittet er kommer an på hvilken skole du har søkt på. På mitt hjemsted kommer som regel alle som søker inn på påbygg. Ring den aktuelle skolen, og hør hvordan situasjonen er der. Det er heller ikke umulig å snakke med flere skoler, slik at du evt kan få komme inn på restplasser.

Eksamenskarakteren erstatter 1-eren.

Lenke til kommentar

Da må du prøve på nytt, og hvis du ikke klarer det innen skoleåret er over, får du ikke studiekompetanse, og dermed må du prøve igjen. Da blir du imidlertid et år forsinket når det gjelder å komme inn på høyere utdanning, og du får litt vanskeligere for å komme inn fordi du får sekundærvitnemål.

Lenke til kommentar

ahh ok, så du må altså prøve til du består.

Men innmelding av privatisteksamen kan vell rådgiver hjelpe meg med? Men er det ikke vanskelig når du må studere på egen hånd? Får du bøker eller må kjøpe dem selv? og hvordan fungerer det å ha egen ansvar for sin egen opplæring? Har ikke helt skjønt det, har søkt litt rundt omkring på nettet men ikke funnet noe skikkelig svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...