lexy Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Har sett på Sony Ericsson sin X10 mini pro, men er bekymret for taletid (4 timer!), og Vivaz pro modellen men denne kjører Symbian. Hva har det å si om den kjører Symbian eller Android i praksis for meg som aldri har brukt hverken det ene eller andre? Leste også at X10 mini pro skulle være kjapp mens Vivaz (standard modellen) var litt treig når du bruker touch funksjonen. Tenker også at de som tester mobilene er mer kritisk enn det jeg er som ikke følger så med på alt det nye som kommer. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Symbian eller Android betyr i utgangspunktet ingenting om du bare skal bruke basisfunksjonalitet som ringing, epost, sms, mms, surfing, og ikke bryr deg så hardt om hvordan brukergrensesnittet ser ut (jeg mener at Symbian er kjedelig/stygt, men slikt er subjektivt og kan evt. være helt uviktig for mange). Dersom du skal bruke telefonen mer aktivt, installere applikasjoner og denslags, så kan det hende at Android vil være et bedre valg, men her må jeg presisere at jeg bare synser basert på ting jeg har lest, jeg har ingen egen erfaring med Symbian-plattformen. Lenke til kommentar
kakeninja Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Jeg gikk nylig fra Symbian til Android og mener også at Symbian har et veldig kjedelig UI. Nettleseren var dessuten på trynet, hadde Nokia 5800. I tillegg til dette synes jeg Symbian er mer kronglete å navigere i enn Android. Hadde også stadig vekk problemer med buggy apps, måtte gjenopprette min telefon en del ganger og husker bare EN app som jeg virkelig digga og brukte mye: Gravity, som da er en twitter-klient for Symbian. Denne var veldig bra. Ellers hadde jeg stort sett mye problemer, f.eks med Opera som fryste gang på gang under installasjon. Måtte gjenopprette telefonen for å få installasjonen på gli. Android er mye bedre på apps. Nå vet ikke jeg om alt dette også gjelder for Vivaz Pro, men det er i hvertfall noen av erfaringene jeg hadde med min Symbian telefon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå