kiriee Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Hei Vi er en gutte gjenge på 3-4 stykk som har lyst til å reise litt rundt i Europa i sommer, 2 ukers tid ca. Jeg vil helst bare reise og slappe av her og der, men er noen som heller vi prøve å ha et 'mål'. Så vi er egentlig blitt enig om Kroatia. Vi trodde det skulle gå greit med penger, men etter noen timer på Googlemaps sin vei beskrivelser fant vi ut at det er mye ferjer og sånt for å komme oss til Danmark og Tyskland. 2000 for Larvik - Hirtshals er en mulighet, eller kjøre til Danmark og ta Gedser - Rostock, men tilsammen med ferje priser og bensin blir det vel ca det samme.. Vet ikke hvor mye bensin det går ned til Danmark så vanskelig å veie opp mot Hirtshals-båten. Her er noen alternativer jeg har tenkt. Basert på Googlemaps veibeskrivelse. 1.Ifølge Google så vil turen til Kroatia med båt fra Larvik til Hirtshals ligge på ca 210mil tror jeg det var. Så blir jo da ca 2700kr i bensin hver vei + 1700 i båt. 2.Kjøre rundt til Danmark og ta båten fra Gedser til Rostock. Da ligger visst turen på 215mil + 3 ferjer(Sandefjord - strømstad, Helsingborg-Helsingør og Gedser - Rostock) ca 3000kr i bensin + ferje priser. 3.Siste er å vike unna alle ferjer og kjøre hele veien. Da ligger turen på rundt 260mil(=3400~kr bensin hver vei) Sånt rent økonomisk ligger vi kanskje ikke helt best ann. Nå tenker jeg egentlig bare høyt her og er åpen for alle innspill. Vi lurer også på hvor det er fint for en gjeng med gutter på 20 år og besøke i Kroatia. Hørte med noen fra Kroatia som nevnte Pag, Rab og Zcre. Er ikke ute etter de største party stedene, men heller fine steder og slappe av. En fest eller to blir det vel, men hovedsaklig slappe av og oppleve Europa. Sett bilder av noen helt utrolige strender og fine områder. Noen tips til hvor mye penger som er lurt å ha med nedover en sånn tur? Telt blir med og vi skal prøve å leve minimalt. Skal prøve å fokusere på å bruke penger på mat og benis. Regner med ca 1500 i benis hver. Vet ikke hvor billig det er å leve nedover til Kroatia så. Ble mye tekst og kanskje litt dårlig strukturert, men er trøtt og ikke så god tid. Så kom heller med spørsmål om det skulle være noe Mvh Kristoffer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå