mateogold Skrevet 19. september 2012 Forfatter Del Skrevet 19. september 2012 Bombasa, er du sikker på att telefonen din støtter UMTS 900? Men ja, det kan fort ta tre mnd., men også tre dager før en basestasjon blir aktivert - av ulike grunner. Kan du legge ut bilder? Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 20. september 2012 Del Skrevet 20. september 2012 (endret) Ja jeg har en galaxy s3 den burde vel støtte nettet? Har også en gammel sonyericson neo som jeg har søkt etter nettet med. Mener du jeg skal ta bildet av mobilmastene? Jeg har en rett ved huset der jeg bor hvis du er interessert så kan jeg sikkert ta ett bilde av den. Forøvrig så er hele Skien sentrum fått flere master og ingen av disse er slått på. edit: Sånn da har jeg tatt ett bilde også av masta, den fremste er mobil norway (men er ikke satt i drift) den du ser i bakrund tilhører telenor og hvis jeg hadde snudd meg mot høyre så står det en mast fra netcom. Endret 21. september 2012 av Bombasa Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 30. oktober 2012 Del Skrevet 30. oktober 2012 Venter og venter ser ikke ut som de har tenkt til og skru på nettet i Skien i det heletatt. ref spml "Nett i Skien" http://www.mobilen.no/artikler/-_du_faar_bedre_tjenester_til_lavere_priser/99380 Den Besvart: 23. juni 2011 12:51 så skulle de åpne nettet i Skien iløp av de neste 6 mnd. Det betyr at de skulle hatt ett nett i Skien i nå 12 mnd. Lenke til kommentar
Huni Skrevet 31. oktober 2012 Del Skrevet 31. oktober 2012 litt rart det ikke er på i Skien, når tettstedet Gvarv 4 mil nord for Skien har dekning... litt rart det ikke er på i Skien, når tettstedet Gvarv 4 mil nord for Skien har dekning... Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 6. november 2012 Del Skrevet 6. november 2012 Ja jeg syntes det er veldig rart, men de har vel funnet noen feil da kanskje under testing av nettet. Lenke til kommentar
IGadgets Skrevet 14. november 2012 Del Skrevet 14. november 2012 mange nyttige informasjon her:-) Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 21. november 2012 Del Skrevet 21. november 2012 (endret) Da kan jeg bekrefte at Mobile Norway har åpnet sitt nett her i Skien nå i ettermiddag! redigert 22 november: I går kveld 21 november slo de av nettet igjen. Så da må de vel teste litt til da. redigert 27 november: Da åpnet de nettet her igjen i går og det står fortsatt på i dag. Det virker over all forventning mye bedre dekning nå enn tidligere der jeg oppholder meg. Endret 27. november 2012 av Bombasa Lenke til kommentar
mateogold Skrevet 21. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2012 Ser MN/NN har valgt å kjøre UMTS/3G på både 900 og 2100 i Tromsø (ingen GSM selfølgelig siden de ikke har nok frekvenser på 900 til det.) Nok ett smart valg! Det har også kommet opp antenner i Brønnøysund nå vet jeg. Om de er aktivert har jeg ikke fått sjekket. Lenke til kommentar
mlan Skrevet 12. april 2013 Del Skrevet 12. april 2013 (endret) ... Endret 12. april 2013 av mlan Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 6. desember 2013 Del Skrevet 6. desember 2013 Hvordan vil det bli med 4g nå da tro? Ettersom de ikke fikk noen frekvenser. Lenke til kommentar
matteogold Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Noen som vet om de har skrudd av 3G 900 nettet nå som de mistet frefkvensene ved nyttår? Var noe informasjon om att de hadde ca. 9 mnd. på å gi fra seg frekvensene? Har de helt stoppet opp utbygningen? Tror dere det blir sammarbeid med ICE? Spendt på hva som skjer her.... De har bygget et stort 3G900 nett, og vil forundre meg om de bare plukker det ned! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 De har ni måneder på seg til å gi fra seg frekvensene, men jeg er bombesikker på at ICE og Tele2 kommer til å "finne" hverandre. "Finne" i gåseøyne, for jeg ser på dette samarbeidet som et tvangsekteskap. ICE har frekvenser, Tele2 har kunder og infrastruktur. Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 De har ni måneder på seg til å gi fra seg frekvensene, men jeg er bombesikker på at ICE og Tele2 kommer til å "finne" hverandre. "Finne" i gåseøyne, for jeg ser på dette samarbeidet som et tvangsekteskap. ICE har frekvenser, Tele2 har kunder og infrastruktur. Ja får virkelig håpe det, hadde hvert synd om tele2 må skrote nettet sitt. Det vil også ta tid for ICE og bygge opp ett egent nett også vil jeg tro selv om de har sendere stående ute med nmt nettet sitt. Venter spent på nyheter fra ICE hva de planlegger dette skulle jo komme på nyåret. Lenke til kommentar
matteogold Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 (endret) Ja får virkelig håpe det, hadde hvert synd om tele2 må skrote nettet sitt. Det vil også ta tid for ICE og bygge opp ett egent nett også vil jeg tro selv om de har sendere stående ute med nmt nettet sitt. Venter spent på nyheter fra ICE hva de planlegger dette skulle jo komme på nyåret. Ja - meget spent på hva som kommer til å skje - men dere har nok begge rett. Noen som kan bekrefte att de har stoppet utbygningen, eller er det fortsatt aktivitet? Endret 14. januar 2014 av matteogold Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 14. januar 2014 Del Skrevet 14. januar 2014 Er det nokon som veit kva dato dei nye frekvensane vert delte ut, slik at Netcom og Telenor kan slå på 4G i 800 MHz-bandet? Lenke til kommentar
matteogold Skrevet 15. januar 2014 Del Skrevet 15. januar 2014 De har opprettet ett forum mellom de tre som fikk lisensene og NTV for å håndtere forstyrrelser mellom det digitale bakkenettet som ligger på frekvensene forran 800. Telenor har uttalt att 800 nettet blir aktivert i løpet av 1. kvartal.... 700 mhz, som altså ligger forran 800 blir nok omgjort til 4G det også om få få år. Her i USA er det det som benyttes (800 brukes til både 2G, 3G og 4G). Jeg tror ikke det er lenge (par uker) til Telenor og NetCom skrur på sine mange sendere i 800 båndet. Hva ICE og Tele 2 kommer ut med blir spennende å se. Men ser for meg ett 3G900LTE450/800 nett på bygda og i byen med GSM900, 3G2100 & LTE 1800 også i byene. LTE450 nettet blir nok kun mulig å motta med modemene de tilbyr, med mindre kommer ut med spesielle smarttelefoner som også er tilpasset dette. LTE450 bygges i dag ut i f.eks. Brazil med hjelp fra Huawei og Ericsson, sistnevnte har bygget det nyeste nettet til ICE (og Mobile Norway) 1 Lenke til kommentar
matteogold Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Og her skriver Teknisk Ukeblad om problemstillingen i dag.... http://www.tu.no/it/2014/01/16/-tele-2-ma-selge-2000-basestasjoner-eller-samarbeide-med-ice-for-a-overleve 1 Lenke til kommentar
mlan Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 (endret) Finnsenderen.no har nå blitt oppdatert. Ser at MN nå har flere baser som har GSM900 her i Fredrikstad. Noen som vet hvorfor de plutselig har begynt med GSM? MN har jo stort sett kun brukt GSM i Oslo. Endret 9. april 2014 av mlan Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 9. april 2014 Del Skrevet 9. april 2014 (endret) Ser også at Mobile Norway (heretter MN) har satt opp nye siter i Moss, men fortsatt bare UMTS 900 her som jeg har sett. Ser ut som MN har satt opp noen GSM-siter i Sarpsborg også.GSM hos MN har jeg også sett utenfor Oslo, faktisk på et sted med relativt få innbyggere (husker ikke i farta). Der var det faktisk GSM, UMTS 900 og UMTS 2100 - en relativt skjelden kombinasjon hos MN. Endret 9. april 2014 av Glenn Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 10. april 2014 Del Skrevet 10. april 2014 Men hva skjer egentlig med NM? De har jo ikke 900 frekvensen lenger enn til oktober hva gjør de da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå