mateogold Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Hva er statusen/fremdriften på utbyggingen av Mobile Norways nett? Noen oppdatering på hva som har skjedd med infrastrukturen til MTU's nett? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Så vist jeg vet er ikke 3G skrudd på ennå, men de setter opp antenner for fullt. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Så og si full dekning i Oslo men ingen 3g ennå. Lenke til kommentar
mateogold Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Noen nye byer/tettsteder som er bygget ut? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Foreløpig forretningshemmelighet, de henviser kun til telenor sitt dekningskart, men strengt tatt er det nok det. http://www.onecall.no/kundeservice/teknisk-dekning.php Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Foreløpig forretningshemmelighet, de henviser kun til telenor sitt dekningskart, men strengt tatt er det nok det. http://www.onecall.no/kundeservice/teknisk-dekning.php Det er jo bare å ta et manuelt nettsøk når man er ute og reiser. Det var slik jeg fant testsenderen i Grenseveien 90. Det ble en sak om det på en av nettavisene. Lenke til kommentar
mateogold Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Jeg bor i Portland, OR, USA - finner ikke noe Mobile Norway nett her Men vi har AT&T og T-Mobile på GSM og HSDPA, Sprint, Verizon og Cricket på CDMA og EVDO, Sprint Nextel med iDEN og Clerwire på WiMax. Skal innom Oslo, Værnes og Brønnøysund i løpet av uka på ferie - men er vel neppe kommet MN til Brønnøysund enda.... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Skjønte ikke problemstillingen din, om NN ikke har dekning der du er så bruker du automatisk telenor sitt nett. Lenke til kommentar
mateogold Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Er ikke noen problemstilling, vi lurer bare på hvor MN har bygget ut Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Jeg bor i Portland, OR, USA - finner ikke noe Mobile Norway nett her Men vi har AT&T og T-Mobile på GSM og HSDPA, Sprint, Verizon og Cricket på CDMA og EVDO, Sprint Nextel med iDEN og Clerwire på WiMax. Skal innom Oslo, Værnes og Brønnøysund i løpet av uka på ferie - men er vel neppe kommet MN til Brønnøysund enda.... Ikke Værnes heller, siden det ikke har skjedd noe på Gardermoen... Lenke til kommentar
balder80 Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 http://www.finnsenderen.no viser vel til en viss grad utbygging, selv om ikke alle mastene nødvendigvis er aktive. Lenke til kommentar
mdek Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Etter min telling, så rapporterte Mobile Norway 392 sendere. Jeg tror det var i seinhøstes i fjor (eller ved årskiftet). Disse fordelte seg da på 57 i Trondheimsområdet, 44 i Bergensområdet, 53 i Stavanger/Sandnes samt 238 i Oslo-området. Har sett flere ny stasjoner, så tallene er nok unøyaktige nå. De kan også være slik at endel stasjoner ikke er aktive. Meg bekjent har de også reist "land og strand" rundt for å leie fiber av småselskaper. Det er mulig at de prøver å få til en billig løsning for transport utenom Banetele/ventelo og Telenor. De skal vel også posisjonere seg foran auksjonen av den digitale dividende. De har jo uttalt at de ønsker å bli større enn Netcom (!). Jeg betviler imidlertid at de har kapital nok til dette. Lenke til kommentar
mateogold Skrevet 2. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2010 Noen som har en ide over når de starter å bygge ut i mindre byer og tettsteder? Og hva har skjedd med MTU's nett? Lenke til kommentar
mateogold Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Løfter denne. Hvor har Mobile Norway bygget ut i sommer? Når åpner 3G nettet deres? Lenke til kommentar
mlan Skrevet 15. mars 2011 Del Skrevet 15. mars 2011 Ser ut som om Mobile Norway har satt igang utbygging i Fredrikstad, kommet flere siter i det siste som likner mistenkelig på måten Mobile Norway setter opp antenner på, dvs. billigste og styggeste måte. Men ingen ser ut til og være aktive enda. Lenke til kommentar
mateogold Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 Dette kan være Banzai 4G (WiMax)? http://banzai.no/na/i/fredrikstad/og/sarpsborg/31 Legg gjerne til noen bilder.... Noen som har info om hva som skjedde med nettet til Teletopia/MTU? Andre steder MN har bygget ut? Lenke til kommentar
mlan Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 (endret) Dette kan være Banzai 4G (WiMax)? http://banzai.no/na/i/fredrikstad/og/sarpsborg/31 Legg gjerne til noen bilder.... Noen som har info om hva som skjedde med nettet til Teletopia/MTU? Andre steder MN har bygget ut? Et par bilder. Endret 25. mars 2011 av mlan Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 (endret) På det øverste bildet ser det ut som om det er to tilteskruer under antenna. Det tyder på at vi snakker om en to-bånds-antenne, og det kan tyde på at MN er ute og går. (Basert på antakelsen om at de to andre operatørene opererer på tre og fire forskjellige bånd.) Kneleddet er typisk NetCom og MN. Det nederste bildet ser i hvert fall ut som en MN-konstruksjon. Den store antennen er en 900 MHz-antenne, mens 2100 MHz-antennen om en liten stund vil bli montert på det korte stålrøret. Kan også nevne at jeg har bedt gutta i MN/NN om å være litt aktive med å legge ut utbygningsplanene sine, men så langt har lite skjedd. Hvis du vil være helt sikker så sjekker du fargen på etikettene på kablene: Grønn: Telenor Gul: NetCom Blå: Mobile Norway Endret 24. mars 2011 av Slettet-376f9 Lenke til kommentar
mateogold Skrevet 25. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2011 Støtter meg til Tom her! Kom gjerne med flere bilder Dukker nok opp en del andre BTS'er rundt om der.... Lenke til kommentar
mlan Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 (endret) Støtter meg til Tom her! Kom gjerne med flere bilder Dukker nok opp en del andre BTS'er rundt om der.... Skal ut og ta flere bilder i morgen, det er ihvertfall 4 BTS'er til som er kommet opp den siste uka. Disse har en ganske merkelig posisjon om det er fra de 2 store, da de har siter rett i nærheten. Endret 25. mars 2011 av mlan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå