Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Problemer med hovedlys på mc. Honda CBR125

Anbefalte innlegg

Som emnetittel sier har jeg problemer med hovedlyset på min lett mc - Honda cbr125.

Det som skjer er at når jeg gir litt gass, altså at jeg får litt høyere turtall begynner det ene lyset på hovedlyset å blinke/forsvinne helt.

Det som gjør det litt spesielt er at når jeg kjører med langlys, så fungerer det helt tipp-topp-normalt :)

Kan det ha noe med at det kommer vibrasjoner, og at det er en dårlig tilkobling et eller annet sted... men da burde jo også den andre delen av hovedlyset forsvinne :hmm:

Kan det være noe som er så enkelt som en dårlig lyspære? -men den fungerte fint når jeg kjøpte sykkelen...

Kan nevne at jeg hadde problemer med noen sikringer etter en velt i vinter.. de bare røk :( men det ordnet seg selv.

Jeg lurer på om det var da lyset ble dårlig..

Noen som vet hva det kan være? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være en dårlig tilkobling i elnettet, dårlig bære. Kanskje sokkelen til pæra har blitt skada.

Hva mener du med at bare den ene "delen" fungere men ikke den andre? På CBR 125 er det en pære i nærlyset og en pære på fjernlyset. Det gjelder vel '07 modellen eller nyere, men tror ikke dte er noen forskjell på det i forhold til de eldre modellene.

Jeg ville sjekket pæra og sokkelen, dersom det er OK sjekker du ledningstilkoblingene på baksida. Da må du vel kanskje fjerne litt kåpe;)

Det er ikke kjente fel med elnettet generelt på Honda CBR 125 så dersom du tar med sykkelen til forhandler vil de nok mer enn gjerne utbedre feilen for deg. Og sykkelen leveres med 5 års garanti. Hvor gammel er sykkelen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...