Maniac91 Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Etter flere problemer med at pc'n har skrudd seg av (grunnet gaming) pga overheating så tenkte jeg at jeg ville skru opp vifta i datan så den holder seg nogenlunde kjølig. Jeg har en AMD Turion X2 Dual-Core Mobile RM-75, 4,0GB RAM, ATI Mobility radeon HD 4500 series. OS: Windows 7 Jeg har prøvd både SpeedFan og Rivatuner uten at de har klart å endre på vifte hastigheten. Er det noe jeg kan gjøre for å endre viftehastigheten, evt andre programmer som er til å anbefale? Takk for svar. Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Det går ikke på bærbare. Har du noengang rensket den for støv? Lenke til kommentar
Maniac91 Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 Det går ikke på bærbare. Har du noengang rensket den for støv? jeg prøvde å dra på forskjellige elektronikk butikker men de sa jeg måtte sende den inn for å renske den, og jeg gidder ikke skru den opp for å fjerne støv da jeg aldri har skrudd opp en bærbar før. har også hørt at jeg kan kjøpe en luft trykk boks for å blåse inn, men det har de ikke her jeg bor Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. juni 2010 Del Skrevet 21. juni 2010 Du kan da bare bestille trykkluft på boks på web. Clas Ohlson har. Hvis du skal blåse uten å demontere så kan du godt bruke ett vanlig trykkluftanlegg/kompressor. Det kan kanskje være greit å kombinere med en støvsuger i andre enden og alternere med å blåse fra innsug/eksos. Trykkluft på boks har egentlig veldig lavt trykk så jeg tror ikke du klarer å løsne noe særlig støv hvis du ikke kommer nært nok kjølegrillen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå