petterps Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Hei... Jeg har en Stasjonær pc HP a6655sc med windows vista 64. Har veldig lyst å installere XP på den men ser ut som det ikke finnes xp drivere til den. lurer på om noen vet om det fins drivere til xp med den maskinen. Vil være sikker før jeg gjør noe. Mvh Petter Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Hvorfor ikke gå for windows 7 istedet? Lenke til kommentar
petterps Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 det er fordi jeg ikke gidder og kjøpe windows 7 når jeg har xp cd. forslag? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Fant en link: http://www.user-guides.co.uk/cddownload/HP/HPPavilion/HP-Pavilion-a6655sc-XP-Driver-CD-Recovery-Restore-Disk-197106.html Men ser ut til at den koster 10 pund. Men er det ikke bare å installere XP å se hvilke drivere som mangler og laster de ned manuelt? Skjermkort på Nvidia sine nettsider, og høvedkortet på hjemmesidene til asus ? Og hvis du har en enkel backup fra vista så har du jo ingen ting å tape ? Lenke til kommentar
petterps Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 Har ikke backup heller, åssen kan jeg få backup fra vista ? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Laste ned tredjeparts programvare: For eksempel Paragon Backup & Recovery Free Edition Lenke til kommentar
petterps Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 Beklager hvis jeg er masete eller dum. hvis xp ikek går, får jeg tilbake vista da? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Ja, er 99% sikker på at vista kommer tilbake da. Du kan ogås bruke HP PC Recovery CD-DVD Creator som mest sannsynlig ligger på Start -menyen, finn Hjelp og verktøy for PCen , og kjør HP PC Recovery CD-DVD Creator . Men er ikke helt sikker på om man må ha vista inne for å kjøre via HP PC Recovery CD-DVD Creator ? Noen som kan bekrefte dette ? Har ikke testet å gjennomsette annet OS en det jeg hadde inne med Paragon Backup & Recovery Free Edition, men hadde annet antall parisjoner og da endret den det, så regner meg at den ender OS også... Lenke til kommentar
petterps Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 holder på å ta recovery med begge to for sikkerhets skyld Lenke til kommentar
petterps Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Hei installerte nå XP på maskinen. nå er plutselig hardisken min forminska fra 500gb til 127 ? :\ aner ikke åssen det er mulig. mangler får drivere - Audio device on high definition audio bus - Universal serial bus ( usb controller ) noen som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Du benytter XP uten servicepack. Den har ikke støtte for større harddisker. Denne varianten er ikke lengre i salg så det får oss til å luire på om det er en legitim utgave du har. Lenke til kommentar
petterps Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 mener du service pack 1-2-3? har 3. hvis det ikker mulig å få 500gb tilbake tar jeg bare recovery tilbake vista Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Det der var svært merkelig... Jeg har brukt en 50GB HD i XP med sp3 og det gikk fint. Sikker på at du ikke gjorde noe feil under installasjonen ? Når man installerer et OS så kan man gjøre noen instillinger slik at patsjonen ikke blir full størrelse. Lenke til kommentar
petterps Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Fikk bare mulighet å installere på denne ene. kan hende jeg har gjort noe feil. amngler jo bare 1 driver nå Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Kan du ta screenshot av diskbehandling ? Lenke til kommentar
petterps Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 diskbehandling vil si? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Klikk Start, klikk Kjør, skriv inn compmgmt.msc, og klikk deretter OK. Klikk Diskbehandling i konsolltreet. Vinduet Diskbehandling vises. Maximer vinduet og ta en screenshot. Last opp resultatet her Lenke til kommentar
petterps Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 her har du bildet Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) Da ser det ut til at du har valgt å ikke bruke 337GB av disken. Prøv å høyreklikke på C: patisjonen og de om du får lov til å trykke utvid. Hvis ikke må du bruke et tredjeparts programvare som for eksempel Gparted. Her er en guide som viser hvordan du deler opp en partisjon, ikke akkurat det du skal, men du får nok litt info ut av den guiden og resten skulle ikke være så vanskelig å finne ut av selv... http://www.hardware.no/artikler/guide_partisjonering/38320/4 Bare å prøve seg frem med det programmet. Jeg har brukt det til samme formål for en tid tilbake, men husker ikke helt nøyaktig hvordan jeg gjorde det. Men ikke så vanskelig egentlig. Bare å prøve seg frem. Endret 19. juni 2010 av ArneAustenaa Lenke til kommentar
petterps Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) mangler bare denne driveren. - Universal serial bus ( usb controller ) finner ikke den :\ bare updaterte den Endret 19. juni 2010 av petterps Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå