Gå til innhold

har for dårlige karakterer til å komme inn på det jeg vil på vgs, er det noe jeg kan gjøre ?

mosle

Anbefalte innlegg

Heisann, i går fikk vi utdelt karakterarkene for vg1, og alt gikk visst rett til helvette. Ingen av karakterene gjennspeiler hvordan jeg er på skolen eller noe, jeg har virkelig lagt sjela mi i å bli bedre på skolen, for å følge i min fars fotspor, nemlig å jobbe på sjøen. Min store drøm, og det jeg hadde sett så frem til. Jeg har oppført meg fint,og jobbet veldig godt, og ville klage på flere av karakterene, fordi mange er ekstremt urettferdige, men da sto jeg i fare, for å bli satt ned en karakter, og det ofrer jeg ikke. Hva skal jeg gjøre ? Snittet mitt er så elendig at det er flaut, og jeg blir forbauset om jeg kommer inn noen plass i det hele tatt :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

særskilt tenker du kanskje på? det er vel mest for de med spesielle behov eller problemer som psykiske problemer og sånn..

nå vet ikke jeg om det her funker da, men du har krav på å komme inn på videregående skole i 3 år etter hverandre, så du kan jo sette skolen du vil gå på som 1 valg, deretter setter du to skoler på 2 eller 3 valg som er dritvanskelige å komme inn på. x)

eller du kan bare ha ett valg. Siden du har krav på å komme inn på vgs vet jeg ikke hva som skjer da om du ikke kommer inn på den eneste skolen du ahr søkt på.

Ellers er det bare å krysse fingrene, og kommer du inn på det du vil så jobber du enda hardere!

Lenke til kommentar

særskilt tenker du kanskje på? det er vel mest for de med spesielle behov eller problemer som psykiske problemer og sånn..

nå vet ikke jeg om det her funker da, men du har krav på å komme inn på videregående skole i 3 år etter hverandre, så du kan jo sette skolen du vil gå på som 1 valg, deretter setter du to skoler på 2 eller 3 valg som er dritvanskelige å komme inn på. x)

eller du kan bare ha ett valg. Siden du har krav på å komme inn på vgs vet jeg ikke hva som skjer da om du ikke kommer inn på den eneste skolen du ahr søkt på.

Ellers er det bare å krysse fingrene, og kommer du inn på det du vil så jobber du enda hardere!

Haha, jeg kjørte faktisk den taktikken når jeg søkte.

1-almenn

2-media og komunikasjon

3-idrett

:w00t:

Lenke til kommentar

Jeg tok

1. Almenn

2. Elektro

3. Husker ikke. Idrett tror jeg.

Er jo veldig stor sjangs for at jeg kommer inn på almenn, men hvis ikke kommer jeg inn på elektro og siden jeg har tenkt til å bli ingeniør så er det egentlig ikke så farlig uansett. Men jeg har jo mest lyst til å gå på almenn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...