Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av scooter - Hva skal jeg velge?

GeirV

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal begynne i ny jobb over sommeren, og for å spare tid så tenkte jeg å kjøpe et greit, billig kjøretøy, siden det er 1 time med buss, og 10 min kjøring.

Derfor er jeg ute etter en rimelig og grei scooter. Er det mye å spare på å kjøpe brukt, eller er det kanskje like greit å kjøpe ny? Hva slags scootere finner man i de forskjellige prisklassene, og hva bør jeg tenke på? Den er (Selvfølgelig) til bykjøring, og fartsgrensen er overgår sjelden 50km/t.

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til ditt bruk så vil vel egentlig en kina scooter holde, men det lønner seg å bruke penger på kvalitet uansett. Det blir lettere å få solgt senere og jeg vil tro service er lettere. Derbi, Piaggio, Gilera, eller TGB er de jeg har å anbefale(TGB; "Taiwan Golden Bee", "kina" merke, men av bra kvalitet).

Jeg kjører selv en TGB R50X Bullet, Orange selvfølgelig :thumbup:

Denne drar det meste av originale scootere og til prisen å være så er den et kupp. På bruktmarkedet får man disse til 10-13.000kr. I mitt "område" er vi 3 som kjører denne og vi er alle kjempefornøyde.

Endret av MarB
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke anbefale Honda sfx da hjulene er veldig små i forhold til hjulene andre scootere. De små hjulene gjør det veldig glatt å kjøre med. Jeg kan nesten garantere at du tryner en eller annen dag, det er nok med litt regn eller grusvei. (Har mange venner som har opplevd dette flere ganger)

Andre kvalitetsscootere kan være Yamaha aerox, Peugeot Speedfight 2, Aprilia sr50, Gilera runner.

Jeg vil i hvertfall anbefale deg å kjøpe et kjent merke da det KAN spare deg for en del unødvendige problemer.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Sfx står på dårlig? Jeg har sfx og kjører på grusvei daglig, grusveier som er veldig hompete, fæle stygge veger som det er masse rullegrus, kjørte også på vinteren på drit glatt føre og i snødrev, aldri hatt noe problem, aerox og speedfight osv har nok en del bedre comfort enn sfx, men sfx er ingen problem :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...