19scheele93 Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Hei, jeg har nettopp kjøpt en HTC Ledgend, og jeg har i den sammenheng noen spørsmål. 1. batteriet holder bare ca. en dag, er dette vanlig. Ja, jeg bruker Advanced task killer, og skrur av WiFi, GPS og demper lys på skjermen. 2. Når jeg har mobilen i lommen skjer det stadig at musikken fra musikkspilleren starter selvom den er låst. Dette er ikke en gang et program jeg bruker i og med at jeg bruker Spotify til all musikkavspilling. 3. Kalenderen min har automatisk synkronisert seg med facebook, slik at jeg får alle bursdager. dette synes jeg er veldig irriterende, er det noe å gjøre med dette? 4. Dette er egentlig ikke noe konkret spørsmål, men jeg lurte på om noen hadde noen tips til denne mobilen, som apps etc. På forhånd takk Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 1. og 2.: Prøv å kutte ut Advanced Task Killer. Grunnen til at det ikke følger med noen task killer, slik at du må laste ned en fra markedet, er at du ikke trenger noen task killer. Bruk av slikt kan gi uventede resultater ... se muligens punkt 2? 1. Spørs litt hvor lenge du har brukt den, batteriet er veldig dårlig første par gangene du lader. Etter hvert bør du ha rundt 50% batteri om kvelden med lett bruk, nærmere tomt ved hard bruk. 2. Har aldri opplevd dette, så tja ... er det default spiller som starter? Bruker du headset med knapp som styrer musikk, kan det være denne du "kommer borti"? Dårlig teori 3. Uhm, aner ikke. 4. Det er noen tips i Android-trådene i operativsystemer(?)-delen, men jeg kan jo kjapt tipse om noen jeg bruker: Meebo (chat), NewsRob (RSS), Google Goggles (moro), Dropbox (cloud storage), Twitter (jau), Layar (augmented reality), Google Sky (stjernekart), EnRoute (gi midlertidig kartlink der folk kan følge med på hvor du er), Oblique Strategies (dersom du sliter med å ta en avgjørelse ... hehe), FML (et must på enhver telefon), Wapedia (diverse wikis, som Wikipedia), Trafikanten (jau), Shazam (kjenne igjen musikk), 3 (musikkspiller), Barcode Scanner (lar deg scanne strekkoder på f.eks. cyrket.com), Random Lolcat (fordi den har en Engrish-kategori), SNesoid (fordi Super Nintendo er kult), Doodle Jump (om du har tilgang til paid apps med root eller utenlandsk SIM), Pure Calendar (om du har tilgang til paid apps). Lenke til kommentar
19scheele93 Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Takk for bra svar noen som har noe å tilføye? Lenke til kommentar
19scheele93 Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 jeg har forresten enda et spørsmål: finnes det noen kartprogrammer som ikke er avhengige av WiFi slik google er(?)? Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Jada, du har f.eks. CoPilot og Navigon. Edit: Eller vent nå, dette er navigasjonsprogrammer, kartprogrammer er noe annet! Slike finnes på markedet, f.eks. Norgeskart og RMaps(?). Har du prøvd uten task killer nå? Hvordan fungerte det i så fall? Endret 20. juni 2010 av svinepelz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå