Rawri Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Hei. (Vet ikke om denne tråden er blitt riktig plassert ..) Jeg har i det siste opplevd problemer med 0.5-1 sec lagg spikes, som da dropper min fps til 50% under spiken. F. eks i Dirt 2, WoW, Cod mw2 har jeg opplevd disse problemene. Har ikke opplved de i Metro2033 eller Battlefield bad company 2. (Eller TM Nations) Eller Fallout 3. Problemer er rett og slett 0.5 sekunder der alt av fps or lignende går til 0. NY VIKTIG INFO: Har testet mitt gamle radeon 5750 som min bror kjører til vanlig, alt fungerte uten noen problemer. Testet så mitt kort på min brors system: - Intel Core™ 2 Duo E8500 - Radeon 5750 - Corsair TX 750W PSU - Asus P5E, X38, Socket-775, DDR2, ATX, - Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5 x2 (8gb) Også uten problemer, nå testet jeg igjen på mitt system og da er problemet tilbake men i mindre grad. Så kan det være skjermkortet ikke liker noen av delene mine? --- Systemet mitt består av: Windows 7 64-bit. - Corsair HX 1000W PSU - Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 x2 (12gb) - ASUS P6T SE, X58, Socket-1366 - Intel Core™ i7 Quad Processor i7-930 - Vapor-x Radeon HD 5870 Jeg har oppdatert fra 10.4 til 10.5 og 10.6 Catalyst. Alle med de samme problemene, jeg hadde klokket kortet fra 875Mhz til 900Mhz (Core Clock), har også prøvd og klokke fra 1250 Mhz til 1300Mhz(Memory Clock). Og opp og ned + standard innstilinger, hadde også klokket cpu til 3.7Ghz. Men uten forandringer. HAR satt alt tilbake til normale innstilinger igjen uten hell. --- Ps, har vært uhelding under klokking tilbake der jeg hadde 91 Grader Celsius på prossessoren. Men hvis vi ser bort i fra de 5 sekundene prossessoren var på 90 grader, har noen peiling på hva som kan være skyld i dette? Nytt: Har nå benyttet meg av mitt gamle radeon 5750 kort, og det ser ut til og ikke være noe som helst problem. Så det er neppe Cpu'en, og har da i samme slengen innstalert mitt grafikk kort på min brors pc for og teste om det er grafikk kortet. Og ingen problemer hittil, laster ned Dirt2 for og virkelig teste kortet på min brors pc. Så får vi se. -- Har nå testet Dirt2, uten noen problemer. Virker som det kan være så enkelt som en type driver problem. Brukte bare standar drivere på min brors pc. Noen som kan bekrefte eventuelle bugs med driverne til radeon? [/b] Link til ett lignende om ikke samme problem, men i litt større grad av en wow spiller: Very random , irritating one second freezes. Endret 18. juni 2010 av Rurelur Lenke til kommentar
Rawri Skrevet 5. september 2010 Forfatter Del Skrevet 5. september 2010 Har fortsatt ikke funnet noe svar på dette, og dette blir også en liten bump i og med at jeg ikke har fått svar her. Takker for hvilken som helst informasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå