Gå til innhold

Skjerm kort? Saphire 9700?

Anbefalte innlegg

Hei skal kjøpe skjermkort til ca 1500-2000 kr. Skal brukes mest til spilling.

Har sett at folk anbefaler Ati 9700, men hvor får du kjøpt henne? alle plassene er jo tomme

Lurte på om dere kunne anbefale noen andre skjerm kort og

tenkte selv på 9500? er dett et bra til spilling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei skal kjøpe skjermkort til ca 1500-2000 kr. Skal brukes mest til spilling.

Har sett at folk anbefaler Ati 9700, men hvor får du kjøpt henne? alle plassene er jo tomme

Lurte på om dere kunne anbefale noen andre skjerm kort og

tenkte selv på 9500? er dett et bra til spilling?

Lurer veldig på dette selv. Har brukt mye tid i det siste på å lete etter skjermkort, og blir bare mer og mer frustrert.

-Ti4200-128mb har en hyggelig pris, men er litt vel low-end.

-Ti4800 er også et alternativ, men prisen forsvarer ikke den lille ytelseforbedringen fra Ti4200.

-Radeon 9500 er rett og slett for dårlig. Blir vraket i mange tester.

-Radeon 9500Pro kunne vært et alternativ, men er ikke mulig å få tak i.

-Radeon 9700 hadde vært ideellt. Pris er ikke for ille (ca 2k), men INGEN har kortet.

-Radeon 9700pro er fortsatt alt for dyrt.. samme gjelder 9800pro.

GFFX vurderer jeg ikke for øyeblikket da støy-nivået er alt for høyt, og prisen kan ikke forsvares av den skuffende ytelsen.. Eller tar jeg feil?

Please, anbefalinger :)

(hardwares anbefalinger begyner å bli litt vel utdatert og baserer seg på kort man ikke lengre får tak i)

Lenke til kommentar

Ati Radeon 9500 er ikke så bra til spilling, da ville jeg heller gått for pro kortet, men Radeon 9600 serien er jo lettere å få tak i men de er dårligere enn 9500 serien. Det beste ville jo være Radeon 9700 eller et nyeste revision av GeForce FX 5600 Ultra, de skal visst nok ikke være så dårlige. Jeg selv prøver å få tak i ett 9700 siden det gir mest for penga og er det beste kortet av de jeg har nevnt.

Lenke til kommentar

Bestillte akkurat et 9500np selv som jeg regner med vil holde frem til spill som half-life2 og doom3 kommer. Til høsten vil vel skjermkortmarkedet stabilisere seg litt og jeg håper og tror at nVIDIA kommer med fullgode alternaltiv til ATI sine kort. Kommer ikke til å bruke mere penger på skjermkort før det har skjedd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...