Gå til innhold

Energiingeniør, men hvor?

Anbefalte innlegg

Til høsten har jeg tenkt å studere for å bli energiingeniør, men står mellom "Fornybar Energi" på UiA, "Energi og Miljøfysikk" på UMB og "Energiteknologi" på HiB. Kan nevne at jeg bor under 30min fra UMB, og med det følger det jo både positive og negative ting. Har ikke bestemt meg om jeg vil "langt bort" eller ikke.

Det jeg altså er ute etter, er erfaringer, tips og hint om hvordan disse skolene/universitetene er, og hva jeg burde velge.

Mange takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det spørs vel litt på hva du vil jobbe med når du er ferdig...Har hørt av bekjente at energi og miljøfysikk ved UMB skal være ganske bra, spesialt hvis du vil ta master i noe etterpå.

Men av nyskjerrighet.. Hvorfor fornybar energi? Jeg har en venn som vil inn i dette her fordi han tror at fornybar energi er fremmtiden og at det blir bedre enn fks petroleums ingeniør(økonomisk sett) :nei:

Endret av redsox
Lenke til kommentar

Valgte fornybar energi da jeg syns det virker mer spennende jobbe med "et nytt felt", enn det gode gamle petroleumet. Begge tingene virker selvsagt interessant. Økonomisk sett er jeg litt usikker, men regner da med at petroleumsingeniører har gode tider i vente en stund til. Men det er som sagt personlige interesser som gjør at velger fornybar energi over petroleum.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...