Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Spise/svelge for at dritten skal bli fastere


Gjest ts87

Anbefalte innlegg

Sliter for tida me at dritten ofte er ei smørje som tar en go del tørk å tørke vekk, ofte tar jeg bare en dusj i tillegg for å vaske det.

 

 

Siden jeg skal på festival i sommer og dusj er litt vanskeligere få tak i lurte jeg på om det finnes noe man kan ta/evt spise for at dritten skal bli fast og god ^^

Skjer sjelden at den blir så fin og hard at det holder med 1-2 tørk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje Biola. Finnes i melke-disken. Med smak til og med.

Hvis du har dårlig bakterie-flora.

 

Ps. Eventuelt kutte ut ferdigmat, spise grovere.

Kan jo også være noe du reagerer på. Bestille time hos lege.

Eventuelt prøve Ido-form, fås på apotek, reseptfritt.

Endret av Erigon
Lenke til kommentar

Gjør meg ikke så mye til vanlig, men når jeg skal på festival så blir det litt vanskeligere, er snakk om å "tvinge" den hard i 5-7 dager :p

 

Biola er prøvd, hjelper litt men ikke mye, og vanskelige medbringe det på festival uten kjøleskap, eller?

Lenke til kommentar
Gjest Panodor

Thefighter94: Kan du prøve å svare seriøst på forum postene som er her ? Har sett noen av inleggene dine, og de er ikke veldig seriøse mange av dem..

Hvis du ikke klarer å holde deg til en voksen og seriøs diskusjon og gi seriøse svar, bør du kansje la være å svare ? :)

Lenke til kommentar

Var i finnmark for noen år siden, og da var det en same som sa at når faren hans skulle på vidda pleide han å trykke i seg en dugelig porsjon med tørket reinkjøtt. Da satt det seg visst godt og det tok gjerne både 2 og 3 dager før det kom noe som helst. Er jo kanskje verdt et forsøk? ;)

Lenke til kommentar
Gjest panodor

Med den teknikken der så lukter det total forstoppelse lang vei :p Jeg ville gått for det første forslaget, spis mer grovt. Greia med det er at hvis du er vandt med drittmat (Loff, burgere, kebab osv.) hver dag, og aldri får i deg noe fiber, så vil fibern den første tia gi deg løs mage, fordi kroppen får i seg masse næringstoffer som den ikke er vandt med, men over en periode vil det være svært bra for kroppen og fordøyelsen din :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...