Gå til innhold

stjålet htc hd mini


Anbefalte innlegg

Igår ble min kjære mobiltelefon stjålet, på jobb av alle steder!

den hadde windows live bruker og passord lagret.

 

Etter arbeide dro jeg hjem og logget på msn for å få litt sympati, etter ett kvarter blir jeg logget av fordi jeg blir logget på via en mobil enhet, altså min frastjålne mobil! Kjøpte denne ulåst så vedkommende har satt i ett annet simkort tydeligvis... mitt er forresten sperrer.

Sendte en e-mail til microsoft for å forhøre meg om de kunne sjekke hvilke simkort, hvor jeg ble pålogget, eller i det heletatt kunne få noen opplysninger på hvem vedkommende kunne være, eller hvor telefonen kunne ha befinnet seg.

svaret var at dette kunne de ikke gjøre... tydeligvis fordi personvernet til en kjeltring som bruker MIN live-id, tydeligvis er viktigere enn mitt som faktisk blir offeret

 

Alle passord er forøvrig gjort om..

 

Men, er det noe sted jeg kan finne ut noe info på egen hånd? f.eks om det finnes noen loggføringer på msn aktivitet o.l.

Eneste jeg sitter med igjen etter telefonen er imei nummeret

 

 

Sikkert ikke mest tydeligt skrevet, men så er jeg jo også frustrert!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan de ikke sperre telefonen via imei-nummeret ?

Jeg har i lang tid trodd at det var nettopp det de gjorde ved tyveri av mobiler...

 

Jaja.. så feil kan man ta.

 

hørt at mann selv kan sperre selve telefonen, men da må mann visstnok installere ett program på den, litt vanskelig nå :mad:

Eller så har jo mobilen en type gps i seg, men jeg har aldri rørt den

Lenke til kommentar

Kan de ikke sperre telefonen via imei-nummeret ?

Jeg har i lang tid trodd at det var nettopp det de gjorde ved tyveri av mobiler...

Operatøren kan ikke, men politiet kan. Hvis man har med IMEI kan man be om at den blir sperret i EIR når man anmelder tyveriet. Da blir den (etter hvert) blokkert av operatørenes nettverk uansett hvilket simkort som står i den.

Lenke til kommentar

Kan de ikke sperre telefonen via imei-nummeret ?

Jeg har i lang tid trodd at det var nettopp det de gjorde ved tyveri av mobiler...

Operatøren kan ikke, men politiet kan. Hvis man har med IMEI kan man be om at den blir sperret i EIR når man anmelder tyveriet. Da blir den (etter hvert) blokkert av operatørenes nettverk uansett hvilket simkort som står i den.

 

okey, skal ned på stasjonen på mandag, får be de om å sperre den.

Hørte forresten med microsoft om å få info om hvor/hvem som brukte min live-id.

De kan utrolig nok ikke gi ut noe info før de får ett rettslig krav på dette! Jeg personlig synes dette er merkelig da det er MINE detaljer som blir misbrukt.

 

Serienummeret er det som begynner på T etterfulgt av 14 sifre? Kastet esken, så fikk dette nummeret fra chess

Endret av SirBertone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...