Gå til innhold

angrerett ved mobilkjøp over telefon?


Anbefalte innlegg

Ringte lefdal den 6. Juni ang HTC Desire, de sa de ikke fikk den før den 19. Jeg kunne bestille den over telefonsamtalen, og gav bankkort opplysningene mine. Den 17 kom den. Var nettopp innom lefdal og fikk beskjed om at jeg ikke hadde angrerett på den. Hva skal det bety? Selvsagt har jeg vel det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge den er bestilt over telefon/nett og du har fått den tilsendt i Posten, har du 14 dagers angrerett. Informer i butikken om at den ikke er kjøpt i selve butikken. Du kan heller ikke ha tatt i bruk telefonen som din egen.

 

Det kan være de krever at du sender den tilbake til nettbutikken. Vet ikke hvilken policy Lefdal fører på dette.

 

Det kan imidlertid bli litt kronglete om du bestilte med abonnement, men det koster ikke Lefdal mer enn en telefonsamtale til mobilselskapet og litt ekstra trykking på datamaskinen for å fikse det.

Lenke til kommentar

Jeg har tatt telefonen i bruk og sitter forøvrig og taster dette innlegget med den nå. Må den altså aldri ha vært i bruk?

Du må ikke ha tatt den i bruk som din egen, det vil si at du kan ringe et par samtaler og skrive to-tre meldinger for å teste telefonen. Det kan virke som du har tatt den i bruk som din egen når du har begynt å surfe nettet med den. Men om du tilbakestiller den til fabrikkstandard, samt at alle fingermerker fjernes og det ikke er noen riper eller andre merker på telefonen, ser jeg ikke at angreretten skal falle bort av den grunn.

Lenke til kommentar

Skulle da tro jeg har lov å teste nettleseren? Måtte jo inn her på forumet og opprette posten ;) grunnen til at jeg vil angre er at ikke kjøpte trygghetsavtale da jeg kjøpte den, og nå var det visstnok for sent. Så jeg så løsningen som å angre, deretter kjøpe den på nytt. Tungvint, vet...

Lenke til kommentar

Skulle da tro jeg har lov å teste nettleseren? Måtte jo inn her på forumet og opprette posten ;) grunnen til at jeg vil angre er at ikke kjøpte trygghetsavtale da jeg kjøpte den, og nå var det visstnok for sent. Så jeg så løsningen som å angre, deretter kjøpe den på nytt. Tungvint, vet...

Foreslå det for butikken. Det er jo ikke verre enn at de tar i mot din telefon, og leverer ut den samme. Det er jo en vinn-vinn situasjon også for butikken, for da får de solgt med en forsikring.

Lenke til kommentar

Eller ta bare litt bedre vare på telefonen, så trenger du ikke å forsikre den. Så kan du sette av pengene slik at du har dem dersom du skulle være uheldig å ødelegge telefonen. Å skulle betale 550(6 mnd) eller 1000(ett år) kroner ekstra for telefonen kun i tilfellet du ødelegger den selv innenfor forsikringstiden er rimelig bortkastet.

Lenke til kommentar

men hvordna er dette i forhold til punkt F i paragraf 2:

§ 2. Unntak fra lovens virkeområde

Loven gjelder ikke for:

 

f) salg utenfor fast utsalgssted dersom selgeren eller tjenesteyteren oppsøker forbrukeren etter dennes uttrykkelige anmodning, og avtalen angår en vare eller tjeneste som omfattes av forbrukerens henvendelse, eller en vare eller tjeneste som er direkte forbundet med denne

angrerettloven

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...