storemann1 Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Hei, Jeg trenger tips til hvordan jeg kan konvertere den eksterne harddisken min fra Mac til PC. Macen min klikket så jeg fant ut at jeg ville gå tilbake til PC da dette er mer kompertabelt. Men nå greier jeg ikke å konvertere harddisken min. Takk for hjelpen. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Eksterne harddisker kommer alltid med filsystemet FAT32. Dette kan leses av "alt". Hvis du ikke har formatert harddisken med MAC filsystem skal du lese den direkte i Windows. Hvis du allikevel ikke kan lese den kan det være feil på harddisken. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Hvis vi antar at du har tidligere konvertert fra FAT32 til Mac. Forventer du å kunne konvertere tilbake og beholde innholdet? Eller holder det å initialisere disken slik at den fungerer på PC, noe som sletter alt? Lenke til kommentar
storemann1 Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Jeg har kun brukt harddisken med MAC, vet ikke om dette fører til at det blir "automatsik" konvertert til MAC. Får uansett ikke opp hardisken når jeg er inne på min datamaskin. Jeg vil gjerne konvertere innholdet så jeg kan bruke det på PCen. Har en del filer som jeg trenger. Må jeg skaffe meg tilgang til MAC og ta filene fra denne hardisken og konvertere eller kan jeg gjøre det uten dette? Endret 18. juni 2010 av storemann1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Konvertering skjer ikke automatisk, så vi kan anta den fremdeles er FAT32. Du må gå inn på Diskbehandling. Der vil du antagelig se disken. Hvis den ikke har noen bokstav ordner du det lett ved å høyreklikke på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå