Dopi Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Heisann, jeg har et canon EOS 400D kamera med en Sigma EF-530 DG ST blitz. Problemet mitt er at blitzen ikke utløses når jeg tar bilder. Derfor lurte jeg på om noen av dere her viste hva som er feil og hvordan jeg kan fikse det? Skal på DreamHack i morgen og ta bilder, så er ganske viktig at jeg får svar ASAP. Setter pris på alt av svar! Mvh, Dopi. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Sitter den ordentlig på kameraet? Er den slått på? Har du batterier? Lenke til kommentar
Dopi Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 Alt er som det skal, batteriene funker. Den sitter ordentlig på, og den er slått på ja. Er det noen instillinger eller noe man på slå på? På blitzen står det [TTL] - MH - ML Lenke til kommentar
Dopi Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 Blitzen i seg selv funker fint når jeg trykker på TEST knappen, men når jeg tar bilder utløses den ikke. Hva gjør jeg feil? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Hvilke innstillinger har du på kameraet? Og bare for å ha dobbeltsjekket, du har festet blitsen til kameraet? Den modellen kan jo dessverre ikke brukes som slave.. Og sett blitsen i TTL, forresten. Enda et (kanskje) dumt spørsmål: Du er sikker på at det er Canon-modellen? Sigma lager jo den blitsen til å passe til Nikon også.. Endret 18. juni 2010 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Dopi Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 Hvilke innstillinger har du på kameraet? Og bare for å ha dobbeltsjekket, du har festet blitsen til kameraet? Den modellen kan jo dessverre ikke brukes som slave.. Og sett blitsen i TTL, forresten. Enda et (kanskje) dumt spørsmål: Du er sikker på at det er Canon-modellen? Sigma lager jo den blitsen til å passe til Nikon også.. Den sitter ordentlig på ja, da den reagerer når jeg zoomer inn etc. Dvs - den røde prikker over tallene (24, 28, 35, 50, 70, 105) flytter på seg. Låner blitsen av skolen, hvor de bare har canon kamera, så er ganske sikker på at det er til canon ja. Men hva slags instillinger burde jeg ha på kamera for å få blitsen til å reagere da? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Jeg pleier å sette kameraet i M med lukker på 1/125s og justere blender etter hvor mye dybdeskarphet jeg vil ha, vanligvis 5.6 eller 8 (og blitsen "bouncet" i tak hvis det ikke er for høyt under taket). Lenke til kommentar
Dopi Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 Jeg pleier å sette kameraet i M med lukker på 1/125s og justere blender etter hvor mye dybdeskarphet jeg vil ha, vanligvis 5.6 eller 8 (og blitsen "bouncet" i tak hvis det ikke er for høyt under taket). Jeg har disse instillingene nå, men nada skjer med blitsen. Den lager lyd og justerer seg, men den blitser ikke. Dette irriterer meg veldig... Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Kan hende du har satt blitsen til "off" på kameraet i menyene,prøv med å resette kameraet til fabrikkinnstillingene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå